Blir kalt vinterens must-have.
Vi lever i en tid der trendene beveger seg raskere enn noensinne. Ikke før har man vendt seg til tanken på én trend, før noe annet tar over. Enkelte ting har likevel en kraftigere klistreevne i trendbildet enn andre, slik som 90-tallet, gorpcore, blekede bryn og og dresser. Alt sammen har vært inn i flere år nå – og ser ikke ut til å avta helt med det første.
En annen tendens har vært puffy dunjakker. Disse dukker stadig opp på catwalkene, er en gjenganger når man scroller nedover Instagram og er blitt et sedvanlig syn i kjedebutikkene.
Nå er en variant av dette fra Loewe blitt supertrendy.
Les også: Disse beauty-søkene trendet på Google i 2022
Det er det spanske motehusets dunbomber som ser ut til å være en stor hit blant kjendisene og influencerne.
Britiske Vogue kaller det rett og slett for «vinterens største must-have».
Kendall Jenner og Hailey Bieber har begge blitt sett i jakka de siste ukene. Førstnevnte gikk for den i skinn, mens Bieber valgte en i nylon.
Det up-and-coming stilikonet Taylor Russell dukket også nylig opp i en svart skinnvariant av den samme:
Skuespilleren, mest kjent fra den nye filmen Bones & All med Timothée Chalamet, åpnet også visningen til Loewe under moteuka i Paris i oktober.
Sjefdesigner for Loewe Jonathan Anderson har fått mye oppmerksomhet for sine extra plagg og accessoirer og tidvis humoristiske svung på kolleksjonene. Briten har blant annet skapt de virale skoene som har et knust egg som hæl.
Den volumniøse bomberjakka føyer seg utvilsomt inn i tendensen med voksenklær som minner om barneklær. Denne trenden har blant annet blitt kalt «kidcore» eller «kidult» hos WWD.
Dette har man sett mye av de siste årene, blant annet ledet an av influencere som danske Marie Jedig og Anne Johanssen, samt klesmerker som Shrimps og Helmstedt.
Kjenner man seg frista til å skaffe seg en en Loewe padded bomber jacket i skinn må man forberede seg på å punge ut noe voldsomt.
Prisen ligger nemlig på i overkant av 60 000 kroner, for eksempel hos Net-a-Porter.
Les også: Nye avsløringer fra den skandaløse Balenciaga-kampanjen