Diesel legger kabalen på nytt. Kan det redde det stadig mindre relevante motemerket?
Diesel har utpekt Y/Project-designer Glenn Martens som sin nye kreative leder. Det melder internasjonale motemedier for få minutter siden.
Martens vil fortsette i sjefsstolen også hos Y/Project, sier en talsperson for motegruppen OTB med Diesel-grunnlegger Renzo Rosso i spissen.

Det er ikke første gang de to har slått hodene sammen. Diesel har tidligere samarbeidet med Y/Project-designeren på sin Red Tag-linje.
Det italienske denim-merket har lenge slitt både økonomisk, men også med å holde seg relevant i markedet. Rosso har den siste tiden hatt fokus på Diesel, som tidligere i år ansatte Massimo Piombini som ny CEO, skriver Business of Fashion.
Martens er opprinnelig fra Brugge i Belgia. Han er utdannet fra Royal Academy of Fine Arts i Antwerpen, og har jobbet med blant andre Jean Paul Gaultier. Martens startet sitt selvtitulerte motemerke i 2012. Det gjorde sin debut under moteuken i Paris, men forsvant tre sesonger senere. Etter å ha jobbet som Y/Projects kreative leder og grunnlegger Yohan Serfatys høyre hånd, tok han over roret da Serfaty døde i 2013. Nå skal han altså sitte i sjefsstolen ved både Diesel og Y/Project.
Les også: Dette skal FWSS-designeren gjøre nå