Hopp til hovedinnhold Hopp til Søk Hopp til Sidebar

Julian Reed vil bli Norges første high end herremerke som slår an internasjonalt

_D8A9469-2-bw

I flere år har Hugo og Nicole Reed vært i planleggingsfasen av deres store livsprosjekt, Julian Reed. Ideen var å skape et herremerke som skal «redefinere» den moderne mannen, og ta norsk motebransje til et internasjonalt nivå.

– Det har vært svært viktig for oss at vi har den absolutt beste setupen for varemerket før vi introduserte det for kundene våre. Vi bygger et internasjonalt varemerke fra dag én med Julian Reed, forklarer Reed til Melk & Honning.Hugo & Nicole Reed (1)

Merket ligger i «affordable high end» segmententet. Målgruppen er den moderne mannen, og tilbyr italiensk skreddersøm, eklsklusive tekstiler slik som kashmir og lammeskinn, kombinert med skandinavisk design og passformer som er tilpasset den nordiske mannen.

– Vi tilpasser kolleksjonene og klærne til nye moderne tider, samtidig som vi tar vare på de gamle verdiene og tradisjonene. Håndverk og kvalitet er i bunn, men med siluetter og kvaliteter tilpasset et moderne og aktivt samfunn. Eksempelvis kombinerer vi tradisjonell skreddersøm tilpasset og dekonstruert for den moderne mannen som er i bevegelse i inn-og utland. Plaggene er lette å ta med seg da de krever lite plass, samtidig som de holder høyeste kvalitet i linjer og passform. Designet er for dagens mann i en tid hvor karriere er en livstil, og hvor jobb og privatliv smelter sammen, sier Reed. 

Julian Reed satser stort fra begynnelsen og i løpet av høsten lanseres jeans, strikk, skjorter og ytterjakker, som er å få tak i på blant annet Høyer og Follestad. Spesielt stolte er de av jeansen som ble droppet i butikk for noen uker siden, hvor Julian Reed-teamet ser et enormt potensiale på markedet.

Les også
Ekspertenes beste tips til digg champagnefrokost på 17. mai

– Vi har arbeidet med Julian Reed-jeans over en lengre periode i Italia hvor vi har jobbet med opptimalisering av mønster og utvikle en riktig passform. Vi føler vi har lykkes med å skape en fantastiske jeans med fireveis stretch med høy «recovery» og «skulpturell» effekt som fremhever siluetten på en flatterende måte, forteller Reed.

JR jeans pic1

Med på laget har de fått med Ola Mæle, som har lang fartstid i den norske motebransjen. Han har gått inn med hele 10 millioner inn i prosjektet, som gjør at de har en økonimsk støtte som er helt uvurdelig når de satser såpass stort.

– Det er nesten ingen nordmenn som har klart å etablere et internasjonalt klesmerke. Gang på gang blir vi slått av svenskene, danskene, britene, franskmennene og italienerne. Nå tror jeg jaggu vi har en real sjangs for å lykkes med Julian Reed. Jeg vil oppfylle en drøm jeg har hatt i snart 40 år. Vi sikter mot et marked i et høyere kontemporært prisjikt, «affordable high end» det vil si at plaggene er eksklusive, men likevel oppnåelige for mange, forklarer Mæle.

_MG_3078-2-bw

Les også: Blender med nytt sporty butikk-konsept

Siste saker

Mest lest nå
Les mer