Hopp til hovedinnhold Hopp til Søk Hopp til Sidebar

Hva skal til for at den norske motebransjen lykkes? Se debatten her.

Skjermbilde 2016-05-003

I samarbeid med Paleet inviterte vi forrige torsdag inn til debatt om Norsk mote anno 2016. Vi ønsket å ha en diskusjon om dagens situasjon, men mest av alt å konkretisere hva som bør gjøres for at bransjen skal få det løftet den trenger for å heves til et internasjonalt nivå i fremtiden. 

Et knippe bransjepersonligheter satt klare til å uttrykke erfaringer, hjertessukk og håp foran de oppmøtte. Kristin Valla ledet samtalen, som blant annet er tidligere redaktør for Aftenposten K. I debattpanelet var Anita Godell, gründer og designer av merket Aphru, Ola Mæle, investor og tidligere grunder av Bik Bok, Kathrine Myhre, CEO for Oslo MedTech, og Oscar Kipperberg, spesialrådgiver i Innovasjon Norge.

– Den norske motebransjen har allerede kommet et langt stykke på vei i løpet av de siste årene, og det er ekstremt spennende å se på alt det bra som blir skapt. Jeg synes stadig flere norske merker får en kommersiell tilnærming til industrien, de skaper motemerker som har en tydelig identitet og får en footprint i markedet, og på den måten får de også en kapastitet til å lykkes ute. Samtidig føler jeg at det er blitt tøffere, og det er nok en av de mest konkurranseutsatte næringene man kan velge å gå inn i – selv om oppsiden kan være stor om man gjør det bra, forteller Anita Godell i debatten.

Få med deg de andre uttalelsene gjennom å se hele debatten her: 

Se også: Ståa i norsk mote anno 2016 – videodebatt

Les også
Luksusnettbutikkene har fått sansen for norske Kolours Jewelry

Siste saker

Mest lest nå
Les mer