Motemerket er i ferd med å gjennomføre en voldsom digital satsning.
At COVID-19 har påvirket de fleste i motebransjen er gammelt nytt. Pandemien har ført til stengte butikker verden over, i enkelte tilfeller over flere måneder. Dette har resultert i at man har måttet tenke nytt – blant annet ved å fremskynde lanseringen og utviklingen av ulike digitale løsninger.
Nå er det Hugo Boss som er på ballen i et forsøk på å øke omsetningen etter en tøff vår. Det tyske motemerket satser nemlig voldsomt på nett og har akkurat lansert nettbutikk i 22 land – inkludert Norge.
Les også: Nå åpner dette norske merket sin første butikk
Dette skjer kort tid etter at de hyret Daniel Grieder som ny CEO. Han har tidligere vært i ledergruppen til Tommy Hilfiger. Merket har også nylig ansatt en ny salgssjef som har ansvar for alt av retail, wholesale of e-commerce.
– Viktigheten av digital distribusjon for globale merkevarer er i rask økning. Koronaviruset har i tillegg satt fart på denne trenden, uttaler Mark Langer som er formann i styret hos Hugo Boss i en pressemelding.
– Derfor utvider vi raskt vårt digitale tilbud i så mange land som mulig, og gjennomfører med det en systematisk, digital forretningsmodell.
I januar i år kunne Hugo Boss-gruppen vise til et resultat for 2019 som var 3% høyere enn året før.
I en rapport til investorene kunne de også melde at de ønsket at nettsalget skulle nå 400 millioner euro – tilsvarende 4,2 milliarder norske kroner – innen 2022.
Les også: G-Star søker konkursbeskyttelse