Hopp til hovedinnhold Hopp til Søk Hopp til Sidebar
Nå åpner Holzweiler nok en pop-up. (Foto: Jakob Landvik)

Holzweiler med pop-up shop på Selfridges i London

– Alltid vært på vår bucket list, sier Holzweiler.

Helt siden Holzweiler lanserte sin første kolleksjon i 2014, har det norske motemerket hatt mange baller i luften. Fra samarbeid med Køben-basert kultbutikk og med internasjonalt motenettsted, til collab med vintage it-butikk og nytt storkonsept. I vinter kunne merket også avsløre store Oslo-planer.

Tidligere denne måneden åpnet Holzweiler pop-up shop på Selfridges i London.

Med det får London-beboerne en smak av merkets SS21 Community Garden-kolleksjon.

Holzweiler med pop-up shop på Selfridges i London
Foto: Holzweiler

Det anerkjente varehuset, som åpnet dørene i 1906, huser mange populære internasjonale merker.

– Å ha et hjørne eller pop-up på Selfridges har alltid vært på vår bucket list siden vi lanserte Holzweiler. Vi er så stolte og glade for dette og ser frem til å jobbe med Selfridges fremover, sier Susanne Holzweiler.

Lanserer pop-upkonsept i London
Maria, Andreas og Susanne Holzweiler. Foto: Ignat Wiig

Kolleksjonen som henger i popup-butikken er basert på drømmen om en såkalt community garden, kolonihage, hvor man kan ta et steg inn i naturen, finne zen og flykte fra hverdagens hektiske urbane liv i byen. Konseptet handler om å designe små, men fokuserte kolleksjoner med moderne klassikere og komfortable silhuetter.

Holzweiler med pop-up shop på Selfridges i London
Foto: Holzweiler

Pop-up butikken har håndlagde møbler fra svenske Fogia, tørkede blomster og et lite drivhus uten glassvinduer, hvor blomster vokser nærmest vilt rundt bjelkene. Her har merket samarbeidet med den lokale blomsterkunstneren Sula fra Nice Bunch. Alle blomstene kommer fra Sulas hage i idylliske Somerset.

For å gjøre pop-upen så bærekraftig som mulig, vil både drivhuset og blomstene bli gjenbrukt i London lokalt etter den midlertidige butikken stenger 30. juli.

Norsk motemerke med popup-shop i London
Foto: Holzweiler

– Lanseringen med Selfridges er veldig i tråd med vår kommende retail- og partnerstrategi. Vi tror at fysiske butikker er veldig relevante i fremtiden, og å ha disse samarbeidene og fokusere mer på egen retail og pop-up shops i ulike områder fra Storbritannia til Kina og USA er en del av vår 24 måneders markedsplan, sier Andreas Holzweiler i en pressemelding.

Pop-up er imidlertid ikke fremmed for merket, som tidligere har testet ut konseptet på Dover Street Market i 2019 og på fremtidens kjøpesenter i Beijing i fjor. London-butikken er likevel merkets første i Storbritannia, og den første av flere fysiske som vil komme i løpet av 2021.

Norsk merke med pop-up shop i London
Foto: Holzweiler

Les også: Her åpner de Norges største beauty-hall

Siste saker

Mest lest nå
Les mer