Se den først hos Melk & Honning.
To ganger i året slippes det som er H&Ms mest trendsettende kolleksjon Studio som utvikles av et in-house designteam i Stockholm. Tirsdag var det klart for sesongens utgave, og den ble sluppet under den danske heldigitale moteuken.

SS21-kolleksjonen har fått navnet Treasure Forever, og skal være «en hyllest til fantasier og fabler, der eventyrlystne og bekymringsfrie oppdagelsesreisende står sentralt».
De aller fleste av nøkkelplaggene i kolleksjonen er laget av materialer med mindre påvirkning på miljøet. Et litt mer tungvint ord enn «bærekraftig», men langt mindre kontroversielt. For etter kritikken som tidligere har haglet mot den svenske klesgiganten er det utvilsomt et stort fokus på å holde tungen mer eller mindre rett i munnen.


De, altså nøkkelplaggene, er en jacquard-strikket genser, en sort frynsekjole og sorte, høye boots i VEGEA-skinn (blir de en like stor hit som de sorte, høye bootsene fra forrige Studio-kolleksjon som ble utsolgt på minutter?). Fargepaletten er inspirert av dypvannsskatter og undervannsskapninger: Neongult og korall-oransje mot toner av beige og sort.
For første gang vil også kolleksjonen omfatte plagg fra tidligere Studio-kolleksjoner. Et utvalg av plagg fra arkivet vil være tilgjengelig i to H&M-butikker globalt i Berlin og Stockholm (sorry). I den forbindelse har den svenske kleskjeden teamet opp med den H&M-eide digitale plattformen for salg av second-hand, Sellpy.

– Musen for SS21-kolleksjonen ser det eventyrlige og fantasifulle i hverdagen. Kolleksjonen er en samling med optimistiske looks som man kan føle seg både komfortabel og selvsikker i. Allsidige silhuetter går hånd i hånd med skreddersydde elementer for å skape lekne plagg som våre kunder kan verdsette i lang tid framover, sier Ann-Sofie Johansson, Creativ Advisor i H&M i en uttalelse.
Med i kampanjen er ti talenter, blant annet den norsk-somaliske modellen Ceval Omar.
Kolleksjonen er tilgjengelig i utvalgte butikker og online fra 18. februar.
Se alle plaggene med priser her:







































Les også: Er nordmenns motefavoritt reddet?