Saint Laurent har de siste årene gjennomgått store forandringer – til fleres fortvilelse – men tallene er glassklare; Merket har doblet omsetningen siden de hyret inn «wonderkiden» Hedi Slimane som sjefsdesigner og kreativ leder. I forbindelse med herrekolleksjonen SS16 kalt «Surf Sound» lanserer Saint Laurent nå en serie skateboards og surfebrett.
Les også : Saint Laurent gjør Couture igjen
Hedi Slimane er den spinkle, tatoverte Pariseren som gjennom hele karrieren har injisert «coolness» i alt han har gjort. Han ga ut fotobok med sort-hvite bilder av Pete Doherty, lenge før media publiserte kornete bilder av Pete omkranset av Kate Moss og kokainhauger – og han har dressa opp all verdens rockestjerner.
Da han var designer for Diors herrekolleksjoner, snurpet han inn buksevidden på smokingene til superskinny og satt tilbakelent mens folk gikk mann av huse. Det første året han var inne hos Dior, økte den totale omsetningen med hele 40 %.
Gjennom siden Hedi Slimane Diary publiserer han bildeserier av b punkkonserter, rebelske skaterkids og kjendiser i hans nåværende hjemby, Los Angeles – hvor hovedkontoret til Saint Laurent er flyttet. De imponerende prestasjonene karrieren gjennom har gitt han fritt spillerom i rollen som kreativ leder.
Brettene lanseres i en limited edition på 300 skateboards og 80 surfebrett, så om du skal skaffe deg et må du være lynrask. De kan kjøpes i utvalgte Saint Laurent butikker og på nettbutikken. Prisen er uviss, men Hedis kreasjoner er kjent for stive summer – du bør nok begynne å spare allerede.
Les også : Slik er Saint Laurents nye flaggskip