Enda en Y2K-trend som er populær på sosiale medier.
Briller er mote! De er like mye en del av et antrekk som andre accessories som vesker, øreringer og smykker.
Stilikoner som supermodell Bella Hadid, og modell og TikToker Gabbriette Bechtel har lenge rocket rektangulære briller. I det siste har vi sett mye til denne type briller overalt på Instagram og TikTok.
På sosiale medier har trenden fått navnet Secretary core.
Stilen går allerede helt tilbake til begynnelsen av 2000-tallet.
Husker du filmen fra 2006, The Devil Wears Prada? I filmen spiller Gisele Bündchen karakteren Serena, som jobber i det fiktive motemagasinet Runway. Serena har den perfekte secretary core stilen!

Melk & Honning har tatt en prat med markedssjef hos Krogh Optikk, Victoria Byhring Eregdy, angående trenden.
– Vi har ikke hatt noe økt etterspørsel etter sånne type briller hos oss nå i det siste, forteller hun til Melk.
Eregdy forklarer at fasongen har vært mer trendy for solbriller de siste årene, noe som kan medføre at vi snart vil se mer av den i vanlige briller.
– For hvis merkene eller motehusene ser at enkelte fasonger fungerer godt på solbriller, kan det godt hende de vil fokusere mer på de nå fremover!
Ifølge markedssjefen er det andre brilletrender som går igjen hos motehusene.
– Vi ser mye til briller i gjennomsiktig acetat, jordfarger, grønn og rosa toner. At brilleinnfatningen har farge, men ved at den er gjennomsiktig så har den en liten twist uten å være for bold, avslutter Eregdy.

Melk & Honning har også snakket med Helge Flo, designer og en av gründerne bak brillemerket Kaibosh.
Flo kan fortelle at de har noen modeller i denne looken.
– De aller smaleste brillene er det flest unge som går for, og de skal forresten selvfølgelig sitte litt frem på nesen, meddeler han.
Flo forklarer at i Kaibosh har de en bred kolleksjon der ofte kundene kjøper 3 briller om gangen. Da kjøper de som regel en mer vanlig, rund brille, en mer dristig type og en diva solbrille.
Det er en helt annen type brille han har lagt merke til begynner å trende.
– Vi ser at 60-tallsbriller i ny innpakning begynner å bli mer populært, avslutter Flo med.

Spørsmålet er om dette bare blir en trend på sosiale medier, eller om brilletypen virkelig vil ta av fremover. Det gjenstår å se!