NikeLab lanserer denne sommeren et nytt samarbeid med Riccardo Tisci, Givency sin kreative leder.
Målet med samarbeidet er å bryte med begrepet om tradisjonelt treningstøy og sko. Kolleksjonen som slippes i løpet av to omganger i forbindelse med sommer-OL, er preget av grafiske uttrykk og moderne silluetter og vil bestå av både herre- og kvinneklær, samt sko.
Den første kolleksjonen slippes i juli og er preget av grafisk svart/hvitt print som er typisk for Tisci sitt design. Den andre kolleksjonen, som kommer i august, består av et fargerikt blomsterprint som blant annet et inspirert av årets vertskap for sommer OL, Rio De Janeiro. Men man kan også speile dødningshoder og stjerner i printet hvis man ser godt etter, som Givenchy-designeren er kjent for.
Begge kolleksjonene vil være i sterk tro med Tisci sin visjon, men samtidig ta i bruk Nike sine innovative materialer og kunnskap om sport, blant annet teknologier som Dri-Fit og Flyknit.
– Prosessen var interessant og noe utfordrende fordi det er vanskelig å lage noe som er så dynamisk som skal fungere på et så høyt aktivitetsnivå, samtidig som det skiller seg fra annet treningstøy at det blir et «statement» å bære det. Men vi oppnådde noe som var helt fantastisk – en kolleksjon med mye sensualitet, forteller Tisci om samarbeidet i en pressemelding.
Riccardo Tisci har samarbeidet med NikeLab tidligere, men da har det vært sneakers som har fått et «touch» av Givenchy. Tidligere i år lanserte han en oppdatert versjon av Nike Dunk og tilbake i 2014 Nike Air Force.
Les også: Vær modig med Ray-Ban