Givenchy-designer samarbeider med Nike

Publisert:

Del innlegg:

NikeLab lanserer denne sommeren et nytt samarbeid med Riccardo Tisci, Givency sin kreative leder.

Målet med samarbeidet er å bryte med begrepet om tradisjonelt treningstøy og sko. Kolleksjonen som slippes i løpet av to omganger i forbindelse med sommer-OL, er preget av grafiske uttrykk og moderne silluetter og vil bestå av både herre- og kvinneklær, samt sko.

Den første kolleksjonen slippes i juli og er preget av grafisk svart/hvitt print som er typisk for Tisci sitt design. Den andre kolleksjonen, som kommer i august, består av et fargerikt blomsterprint som blant annet et inspirert av årets vertskap for sommer OL, Rio De Janeiro. Men man kan også speile dødningshoder og stjerner i printet hvis man ser godt etter, som Givenchy-designeren er kjent for.

Begge kolleksjonene vil være i sterk tro med Tisci sin visjon, men samtidig ta i bruk Nike sine innovative materialer og kunnskap om sport, blant annet teknologier som Dri-Fit og Flyknit.

– Prosessen var interessant og noe utfordrende fordi det er vanskelig å lage noe som er så dynamisk som skal fungere på et så høyt aktivitetsnivå, samtidig som det skiller seg fra annet treningstøy at det blir et «statement» å bære det. Men vi oppnådde noe som var helt fantastisk – en kolleksjon med mye sensualitet, forteller Tisci om samarbeidet i en pressemelding. 

Riccardo Tisci har samarbeidet med NikeLab tidligere, men da har det vært sneakers som har fått et «touch» av Givenchy.  Tidligere i år lanserte han en oppdatert versjon av Nike Dunk og tilbake i 2014 Nike Air Force.

Les også: Vær modig med Ray-Ban

Siste artikler

Dette kan du finne på i Oslo i helgen

Enda usikker på hva du skal finne på i helgen? Hva med å sette i gang julestemningen på...

Comprimé: Kapselgarderoben som tåler livet

Comprimé kombinerer tidløs stil med funksjonelle materialer - og vil gjøre det enklere å kle seg godt hver...

Kjendisinvestor investerer i Lululemon

Den amerikanske investoren Michael Burry, best kjent fra filmen The Big Short og for sin rolle i å...

6 trender vi ser overalt akkurat nå

Fra catwalkene i Paris til gatene i Oslo - denne sesongen handler mote om varme, volum og tekstur....

Dua Lipa i samarbeid med eksklusivt hudpleiemerke

Det tyske hudpleiemerket Augustinus Bader har lenge hatt kultstatus blant skjønnhetsentusiaster verden over. Kjente profiler og deres hudpleiere...

Not My First: Når skandinavisk design møter western-luksus

For første gang i Norge lanseres et Luxury Cowboy-brand.Et nytt norsk klesmerke rir inn på motescenen: Not My...

Singles day: Gjør de beste kuppene!

Singles Day har utviklet seg fra et kinesisk fenomen til en global påminnelse om at egenkjærlighet også fortjener...

Endelig åpner Prada-butikken i Oslo

Etter lang tids venting og måneder med spekulasjoner er det nå offisielt: Prada åpner sin første norske butikk...