Gevir-eier Agnes Gulbrandsens vei mot suksessen

Av Maja Hattvang Larsen/Caroline Krager

Frisørsalongen med det beinete navnet har i løpet av fem år blitt en instutisjon i mote-Norge.

Man kan knapt gå inn døra uten å snuble over popstjerner og toppbloggere, og allerede før åpningen av salong nummer to i 2014 omsatte bedriften for nærmere 13 millioner kroner.

Bak suksessen står Agnes Gulbrandsen, som har jobbet hardt og målrettet for å oppnå målet om suksess i frisøryrket – og som entrepenør. 

gevir eger - camilla abry

Familie-sjau i nedslitte lokaler.

Etter å ha jobbet med hår- og makeup i 10 år, kjente Gulbrandsen i 2012 en spire av lyst til å gjøre en forandring, til å begi seg ut i nye eventyr.

Ganske spontant bestemte Gulbrandsen seg for å ta over et lokale i Thorvald Meyers gate. Etter å ha jobbet for de fleste toppsalonger i landet, ønsket hun å ta med seg det beste fra hvert sted o skape den ideelle frisørsalongen.

– Jeg fikk vite på tirsdag at lokalet var ledig, og på torsdag tok jeg over. 

– Det så helt forferdelig ut der, og jeg måtte engasjere hele familien for å få det i stand. Jeg er opptatt av estetikk, at hele pakka henger sammen – fra hvordan salongen ser ut, til hvordan det lukter, til hvordan frisørene mine tar telefonen, til serveringen. Jeg prøver å yte det lille ekstra hele veien, så kundene skal få en fantastisk opplevelse hos oss. Det er en helhet.

Takket være en etablert fortid som hårstylist og medeier i stylingbyrået Pudder, fikk Agnes umiddelbart inn søknader fra mange flinke frisører landet over.

Hun bragte også med seg en god porsjon faste kunder fra tidligere arbeidssteder.

Les også
Det tidløse ikonet gjør comeback

– Jeg er veldig stolt av kundekretsen vår på Gevir nå. Den har blitt til fordi jeg hele veien har investert i fagkunnskap, og sørger for at de ansatte er inspirerte, og når opp til mine kvalitetskrav. Du skal få like bra behandling samme hvilken frisør du kommer til.

image2

Barnefødsel og tøffe business-valg.

I 2014 åpnet det seg en ny mulighet, da Gulbrandsen fikk tilbud om å overta lokaler i tredje etasje på Høyer Eger, og i august samme år åpnet hun sin andre Gevir på senteret. Bare uker før hadde hun funnet ut at hun ventet sitt andre barn.

– En gang i mellom er det lureste å tørre å satse litt og kjøre på. Går det ikke så går det ikke. Man må følge magefølelsen, forteller hun.

Les også: Iben Akerlie om truser, Tupac og tårer

Men man kommer ikke helt i mål med bare mot. Hardt arbeid må til, mener Gulbrandsen.

Gulbrandsen elsker jobben sin, og hun jobber mye: fra seks-syv om morgenen, til ti om kvelden. Hver bidige dag.

Hun maler et bilde av seg selv som en streng, men rettferdig sjef, som krever mye av de ansatte, men også gir mye tilbake. I følge Agnes tjener frisørene hos Gevir tjener vesentlig mer enn på konkurrerende salonger.

Samme år som Gevir Eger åpnet var Gulbrandsen med på å starte styling-byrået Style Management, og før jul 2015 kjøpte hun seg inn i Top Shelf, som importerer kultproduktene Oribé og R+Co til Norge. Stillstand er ikke en mulighet for denne dama. Man skal utvikle seg, forbedre seg, og fornye seg.

Les også
Omstridte Bente leverer billig gourmet med blandede opplevelser

– Når man har etablert seg i markedet er det fort å sette seg ned og legge beina på bordet. Det er da det begynner det å gå nedover.

gevir eger fra insta

Agnes Gulbrandsens tips for å lykkes:

1. Jobb hardere enn alle andre
– Det er mange om beinet, og skal man lykkes må man ha selvdisiplin og engasjement, og være villig til å ofre noe for å gjøre jobben litt bedre enn alle andre.

2. Tør å satse
– Hopp på muligheter, går det ikke så har du hvertfall prøvd.

3. Hold deg oppdatert
– Vær nysgjerrig på trender og ting som skjer i bransjen. Se ut; Norge er veldig lite. Følg med på hva som skjer i utlandet.

4. Vær blid
– Folk liker hyggelige mennesker. Man kommer langt med god service.

5. Still høye krav
– Både til deg selv og andre.

6. Vær raus
– Skal du kreve mye, må du gi mye tilbake. Fornøyde ansatte jobber bedre.

7. Sett skjønnhet fremfor kreativitet
– Vi er mer opptatt av hva som kler kunden best enn at frisøren skal få utfolde seg.

8. Ikke hvil på laurbærene
– Strekk deg lenger; hver jobb du gjør må være litt bedre enn den forrige.

Siste saker

Mest lest nå
Les mer