Det er mye snakk om mangfoldighet i mote- og skjønnhetsbransjen i disse tider. Maybelline, en av verdens største sminkemerker, har også hatt et større fokus på å representere forskjellige typer kvinner i sine kampanjer de siste årene.
Selv om asiatisker modeller tidligere har frontet Maybelline i sin egen verdensdel, er taiwanske I-Hua Wu først ut til å fronte en verdensomspennende kampanje. I-Hua havner da i samme gode selskap som blant andre Gigi Hadid og Jourdan Dunn.
I et intervju med The Cut forteller den taiwanske modellen om skjønnhetsidealene som preger Asia, som hun har lært seg å se bort ifra. Tidligere pleide hun for eksempel å bruke de superpopulære «Circle lenses» – kontaktlinser som gjør øynene tilsynelatende større.
– Jeg har alltid tenkt at skjønnhetsidealet var lys hud og store øyne, og jeg forandret ikke synet på dette før i fjor. […] Det hjelper å se forsjellige varianter av skjønnhet. Det har ingenting å si om huden din er lys eller om øynene dine er store eller små. […] Mange taiwanske jenter er i ferd med å se bort i fra presset om å oppnå disse idealene. Man kan ikke gi seg selv så strenge definisjoner om hva som er vakkert, forteller 21-åringen.