Mikser sporty 90-tallsvibber og logomania.
Det italienske motemerket Fila har fått alvor fått sitt store comeback. Fra begynnelsen i Biella i Italia i 1911 til moteuken i Milano.
Streetwear er fokus for AW19-kolleksjonen som består av fleece og vevede tekstiler inspirert av asiatisk street-kultur og yttertøy. Her har designerne gravd i arkivene for morgendagens design, og kolleksjonen er preget av 90-tallet som preger motebildet.
Plaggene har ulike grafisk uttrykk med den klassiske Fila Tech-logoen i fokus. Blant nøkkelplaggene er treningsdresser og fargerike fleecejakker og -bukser. Fargepaletten strekker seg fra sterke farger som limegrønt, fiolett og rosa til hvitt.
Du kan se hele kolleksjonen her.
På sensommeren slapp det italienske motemerket også en ny sneaker, Fila Countdown. Den mikser Filas sportsarv med moderne street style-trender. Modig logobruk, premium materialer og en karakteristisk chunky såle skaper sammen høstens feteste sneaker.
I forbindelse med sneaker-slippet og høstkolleksjonen lanserer Fila og Urban en ny kampanje stylet av Sunniva Hartgen og skutt av Renate Torseth fra Pudder Agency.
Moteserien er produsert av THIS IS CREATIVE. Modeller: Marte Svarteberg og Chris Abolade. Fotoassistent: Magnus Nordstrand. Make-up: Jens Johan Wiker fra Style Management.