Disneyfigurer er ikke noe bare for små barn, men en interesse flere har med seg langt ut i voksen alder. Det trengs ingen dyp forskning for å skjønne at nostalgi fremmer sterke følelser og dette benytter flere i motebransjen seg av.
Mens Kenzo tidligere i vår benyttet seg av Jungelboken, har Coach hentet seg et annet dyr fra Disney-familien. Merket som for et år tilbake havnet på High Snobietys liste over de 10 mest verdifulle motemerkene, har nemlig hyret inn selveste Mikke Mus.
Les også: Askepott debuterer på catwalken
Kolleksjonen med et begrenset opplag er offisielt ute 17. juni og en finner blant annet vesker, skinnjakker, sneakers og T-skjorter. Ifølge Nylon kommer dette samarbeidet i anledning det amerikanske merkets 75-årsdag og creative director, Stuart Vevers, mener Disney-figuren er det ultimate amerikanske ikonet.
– Jeg har alltid sett på Mikke som en leken rebell og et tidløst symbol på glede og kreativitet. Denne ånden bygger under vårt ungdommelige perspektiv vi bringer inn i luksus hos Coach.
Les også: Norske Tom Wood satser enda større i hjemlandet