Igår kunne Melk & Honning fortelle at Diesel hadde teamet opp med Tinder, for å lage reklamesnutter på dating-appen. Det at bedrifter bruker sosiale medier og apper for å nå frem til folk, og kommunisere direkte med sine kunder, er old news. Å ha en sosiale medie-ansvarlig i en bedrift er blitt en selvfølge. At designere broadcaster live på nettet, er allerede gjort. Nå går designerne bak det britiske merket Nonoo et skritt lenger.
De dropper å ha noen visning, og presenterer heller hele kolleksjonen eksklusivt på Instagram. De kaller det et «Insta-show».
– Mote er noe som påvirker alle, men likevel har vi disse eventene som kun en håndfull mennesker får lov til å være med på. Det synes jeg er rart. Jeg elsker at Instagram er noe alle kan ta del i, sier designeren Nonoo til Fast Company.
I forbindelse med lanseringen på Instagram under New Yorks moteuke, inviterte de en haug av folk til dagfest. Alle sippet grønn juice og scrollet nedover Instafeeden på jakt etter favoritter. Nonoo, som ble lansert i 2011, selges i 35 butikker i Europa og har blant andre Olivia Palermo og Lena Dunham som fans. Om Insta-stuntet vil gi flere, gjenstår å se.