Er Insta-feeden den nye catwalken?

Publisert:

Del innlegg:

Skjermbilde 2015-09-18 kl. 14.11.30

Igår kunne Melk & Honning fortelle at Diesel hadde teamet opp med Tinder, for å lage reklamesnutter på dating-appen. Det at bedrifter bruker sosiale medier og apper for å nå frem til folk, og kommunisere direkte med sine kunder, er old news. Å ha en sosiale medie-ansvarlig i en bedrift er blitt en selvfølge. At designere broadcaster live på nettet, er allerede gjort. Nå går designerne bak det britiske merket Nonoo et skritt lenger.

De dropper å ha noen visning, og presenterer heller hele kolleksjonen eksklusivt på Instagram. De kaller det et «Insta-show».

Skjermbilde 2015-09-18 kl. 14.10.55

– Mote er noe som påvirker alle, men likevel har vi disse eventene som kun en håndfull mennesker får lov til å være med på. Det synes jeg er rart. Jeg elsker at Instagram er noe alle kan ta del i, sier designeren Nonoo til Fast Company.

I forbindelse med lanseringen på Instagram under New Yorks moteuke, inviterte de en haug av folk til dagfest. Alle sippet grønn juice og scrollet nedover Instafeeden på jakt etter favoritter. Nonoo, som ble lansert i 2011, selges i 35 butikker i Europa og har blant andre Olivia Palermo og Lena Dunham som fans. Om Insta-stuntet vil gi flere, gjenstår å se.

Siste artikler

Not My First: Når skandinavisk design møter western-luksus

For første gang i Norge lanseres et Luxury Cowboy-brand.Et nytt norsk klesmerke rir inn på motescenen: Not My...

Singles day: Gjør de beste kuppene!

Singles Day har utviklet seg fra et kinesisk fenomen til en global påminnelse om at egenkjærlighet også fortjener...

Endelig åpner Prada-butikken i Oslo

Etter lang tids venting og måneder med spekulasjoner er det nå offisielt: Prada åpner sin første norske butikk...

Hudpleie til barn? Shay Mitchells nye merke skaper debatt

Skuespilleren Shay Mitchell og forretningspartneren Esther Song har lansert et nytt hudpleiemerke for barn - og reaksjonene lot...

Janka Polliani lanserer eksklusiv jakkekolleksjon med Villoid

Denne høsten går moteprofil Janka Polliani fra front-row til designstudio - og resultatet er en kolleksjon som oser...

Dette er kåpen alle vil ha denne vinteren

Klassikeren som aldri går av moten, har fått en oppgradering denne vinteren - og den lille detaljen gjør...

Olivier Rousteing forlater Balmain

Balmain kunngjorde i dag at motehuset og kreativ direktør Olivier Rousteing har valgt å gå hver sin vei...

Få julebordsgløden med Sophie Elise – hennes beste tips til vinterens selvtillitsboost

Nå som mørket senker seg og julebordsesongen er rett rundt hjørnet, er det lite som løfter humøret mer...