Ble sett hos flere under de internasjonale moteukene.
I løpet av moteukene snapper motepressen opp både store og små trender som vil prege den neste sesongen. Gjerne basert på hva designerne serverer på catwalken, men også hva stilstjernene går kledd i utenfor på gateplan.
Til høsten vil motehusene se deg i en klassisk hvit trøye, skal vi tro svenske Elle.
Den enkle singleten kjennetegnes gjerne av rund hals og er uten ermer, og kan også være ribbestrikket.
Trøyen ble vist hos luksusmerker som Prada og i den ferske sjefsdesigneren Matthieu Blazys debutkolleksjon for Bottega Veneta under moteuken i Milano nylig. Det var knyttet stor forventning til sistnevntes visning, etter at kreativ direktør Daniel Lee brått forlot merket på tampen av fjoråret.

Det var særlig Prada, ledet av Miuccia Prada i samarbeid med Raf Simons, som hadde lagt sin elsk på tank-toppen mange forbinder med både Y2K-mote og 50-talls hunks med skinnjakker og brylkrem (hallo, Marlon Brando i A Streetcar Named Desire!).

Felles for luksusmerkene var at trøyene hadde en liten logo i front på brystet.
Loewe vil imidlertid at man skal gå i hvit trøye allerede denne våren. Det franske motehuset viste frem trøyen under sin SS22-visning i fjor høst.

Ikke så rart kanskje. Trøyen er et kjent og kjært basisplagg, for ikke å snakke om digg når gradene stiger utendørs – perfekt for lag-på-lag-styling. Det kan flere influencere skrive under på.

Les også: 10 par solbriller vi ønsker oss nå