Er du Euphoria-fan? Se her

Publisert:

Del innlegg:

Showets makeup-artist forteller om idéen bak de hypede sminkelookene i en ny filmsnutt.

Det er få TV-serier i verden som har satt dagsordenen i så stor grad som Euphoria de siste årene. Alt fra skuespillerne, tematikken, kostymene og makeupen har tatt verden med storm.

Mye av grunnen til at den er blitt en skikkelig snakkis er at den tar opp såre temaer som kjærlighet, kjønn, vold og rus. I HBO-serien, med Zendaya i spissen, følger vi blant andre Rue, Jules, Maddy og Kat sin high school-reise. Grunnet koronaviruset ble innspillingen av sesong 2 forskjøvet, men premieren annonseres snart.

Les også: Dette er trendenes om vil prege beautybransjen i år

Et annet aspekt ved serien som har fått mengder av oppmerksomhet og blitt del mye på sosiale medier er sminkelookene. Serieskaper Sam Levinson hadde en tydelig idè om å bruke nettopp makeup for å understreke personlighetene til karakterene.

Nå forteller sjefsmakeup-artisten Doniella Davy Variety om hvorfor Euphoria har lagt så stor vekt på sminke og hvordan hver karakters look ble designet.

– Da jeg ble kalt inn til intervju for jobben som makeup-artist, visste jeg ikke mye om showet. Jeg visste ikke at Sam Levinson allerede hadde en sterk makeup bakgrunn, forteller Davy til bransjenettstedet.

« Han visste at han ville bruket showet som en plattform til å pushe makeup som en måte å uttrykke seg på».

I denne videoen forteller makeup-artisten hvordan hun jobbet for å få frem de ulike lookene, og ikke minst hvordan de fikk laget leppetatoveringene.

Les også: Hvorfor skal det være så vanskelig å finne makeup til mørk hud?

Siste artikler

Singles day: Gjør de beste kuppene!

Singles Day har utviklet seg fra et kinesisk fenomen til en global påminnelse om at egenkjærlighet også fortjener...

Endelig åpner Prada-butikken i Oslo

Etter lang tids venting og måneder med spekulasjoner er det nå offisielt: Prada åpner sin første norske butikk...

Hudpleie til barn? Shay Mitchells nye merke skaper debatt

Skuespilleren Shay Mitchell og forretningspartneren Esther Song har lansert et nytt hudpleiemerke for barn - og reaksjonene lot...

Janka Polliani lanserer eksklusiv jakkekolleksjon med Villoid

Denne høsten går moteprofil Janka Polliani fra front-row til designstudio - og resultatet er en kolleksjon som oser...

Dette er kåpen alle vil ha denne vinteren

Klassikeren som aldri går av moten, har fått en oppgradering denne vinteren - og den lille detaljen gjør...

Olivier Rousteing forlater Balmain

Balmain kunngjorde i dag at motehuset og kreativ direktør Olivier Rousteing har valgt å gå hver sin vei...

Få julebordsgløden med Sophie Elise – hennes beste tips til vinterens selvtillitsboost

Nå som mørket senker seg og julebordsesongen er rett rundt hjørnet, er det lite som løfter humøret mer...

Menneskelig innsikt møter teknologi: This Is Creative satser på Performance Marketing

Det kreative kommunikasjonsbyrået This Is Creative tar et nytt strategisk steg. Etter mer enn 20 år i skjæringspunktet...