Ser slik ut.
Det franske luksusmotehuset etablert i 1854 har klart å knekke en kode. De holder seg stadig relevante, samtidig som de har det tradisjonelle i bakhodet. Monogram-veskene fikk seg muligens en liten ripe i lakken da kinesiske kopier begynte å spre seg i en rasende fart på starten av 2000-tallet, men i dag er Louis Vuittons monogram mer innafor enn noensinne.
Først skapt av George Vuitton i 1896 endres nå det svært så velkjente monogrammet for første gang på 125 år.
Det er den sveitsiske kunstneren Urs Fischer som har fått æren av å lage et splitter nytt Louis Vuitton-monogram, skriver The Cut.
Les også: Oslo-baserte Tharadon får skryt av Louis Vuitton

I løpet av årene er det velkjente LV-monogrammet riktignok endret noe. Dette er likevel første gangen noen har skapt en helt ny versjon.
Fischer er kjent for sin nyskapende tilnærming til kunst ved blant annet å transformere hverdagslige produkter eller kjente bilder fra popkulturen. Han har laget det nye monogrammet ved å gjøre håndtegnede versjoner av det i noe han kaller «minneskisser». Resultatet er mønstre som ifølge nettmagasinet fremstår nærmest som flytende og i bevegelse.
Disse kommer i sort og hvitt og i sort og rødt, og har havnet på en rekke av Louis Vuittons skinnvarer, sporty ready-to-wear, sko og accessoirer.
Det selges nå via nettsidene og i en av merkets butikker i New York. Det er usikkert om det vil selges i den norske butikken.
Les også: Dårlig nytt for luksusbutikkene i Oslo


Louis Vuitton går så det suser i Norge
Louis Vuitton åpnet dørene til sin første norske butikk i 2006, og var det første luksusmotehuset som etablerte seg med egen butikk i Oslo.
I 2011 kunne E24 melde at de trolig hadde den råeste omsetningen i Oslo per kvadratmeter. Siden den gang har de slått sine egne rekorder gang på gang, senest i 2019 da butikken omsatte for 150 millioner kroner. Aldri har Louis Vuitton solgt mer i Norge, skrev DN da.
Hvordan 2020 og 2021 ender er imidlertid ikke godt å si. Korona rammer motebransjen hardt, og også luksusbutikkene i Oslo har sett seg nødt til å begrense åpningstidene samt å permittere ansatte.
Luksusmotehuset har forøvrig fått øynene opp for norske modeller dette året. Mens Preben Helleberg ble håndplukket av Virgil Abloh ble Signe Veiteberg igjen plukket ut til å være en del av LV-universet som ansikt utad for deres nye veske. Veiteberg har tidligere vært såkalt exclusive for det franske luksusmotehuset, og har gått flere av visningene deres samt figurert i en rekke verdensomspennende Louis Vuitton-kampanjer.