Sistemann ut med eget merke.
Det er ikke lett å holde seg oppdatert på alle de nye merkene som lanseres i kjendisverdenen, og det finnes vel knapt en kjendis som ikke har sett god business i å starte noe eget – enten det er innen mote, livsstil eller beauty.
I forrige uke lanserte Kate Moss velværemerket Cosmoss. Denne uken lanserer den svenske supermodellen Elsa Hosk klesmerket Helsa.
Merket lanseres i samarbeid med nettbutikkgiganten Revolve.
Helsa er nå tilgjengelig på deres nettside, i tillegg til luksus-e-taileren FRWD. Kolleksjonen består av 48 plagg i størrelsene XXS til XL.
Allerede i midten av august kunne Hosk avsløre at hun hadde et spennende prosjekt på gang med sine 8 millioner Instagram-følgere.
«Emosjonell og spent på å endelig invitere dere til Helsa, merket mitt. For inspirasjonen bak det og oppdateringer frem til lansering, følg @helsastudio. Med kjærlighet, Elsa» skrev modellen i innlegget.
Elsa Hosk sitt nye klesmerke er inspirert av hennes svenske kulturarv.
Og navnet på merket er en morsom kombinasjon av hennes eget navn og det svenske ordet for helse. Tidløshet, ærlighet og minimalisme skal ha vært fokuset i kolleksjonen, skriver WWD.
– Helsa er mitt kjærlighetsbrev til Skandinavia, der jeg vokste opp. Det er en hyllest til kvinnelig myndiggjøring og skjønnhet, så vel som en utmerkelse til naturen, sier 33-åringen til magasinet.
– I Sverige var jeg omgitt av folk som var feminister. Vi tilbrakte mesteparten av tiden vår utendørs, og nøt naturens skjønnhet og enkelhet. Denne livsstilen er i hjertet av Helsa og det er det jeg tar tatt med meg uansett hvor jeg har reist eller bodd, legger hun til.
Tekstilene, fargene og passformene skal være inspirert av Hosk sine favoritt-nødvendigheter, og plagg hun ville tatt med seg for å tilbringe tid på øyene utenfor Stockholm.
– Jeg føler meg og ser best ut mens jeg lever fritt og virkelig nyter øyeblikket, sier hun videre til magasinet.
Kolleksjonen består av dristige, men likevel tidløse silhuetter – og skal være med kvalitet og bærekraft i sentrum.
Som blant annet plagg inspirert av Elsa Hosk sin egen garderobe, strikkeplagg, skreddersydde passformer, workwear, basisplagg og yttertøy i en naturlig fargepalett. Prisene ligger på mellom 88 og 658 dollar, noe som tilsvarer i overkant av 800 og 6000 kroner.
– Vi har hatt gleden av å jobbe med Elsa i årevis og har vært vitne til hennes utvikling fra å være supermodell og influencer til designer og kreativ leder, sier Raissa Gerona, sjef for merkevarer hos Revolve til WWD.
– Elsa har satt sin oppvekst i Sverige i spissen for kolleksjonens inspirasjon og etos. Fra tidløse design, til å ha med hele familien sin i kampanjen, er Helsa er veldig tro til Elsa og grunnen til at vi ønsket å bringe hennes versjon til live, legger hun til.
Les også: Norsk designer røper planer med britisk superstjerne