Hopp til hovedinnhold Hopp til Søk Hopp til Sidebar
Mim Stang

Eftir åpner ny Vintage-avdeling på Aker Brygge

Eftir lanserte en helt ny avdeling på Aker Brygge forrige uke – en ren herreavdeling. Siden Eftir etablerte seg på brygga i august i fjor har de opplevd stor suksess med sitt vintage- og ombrukskonsept, og etterspørselen etter vintage til herre har økt.

Nå ønsker de å møte etterspørselen og vise at en brukt Oscar Jacobson er en like bra investering, om ikke bedre, enn en ny en. Aker Brygge har lenge vært en kjent shopping-og matdestinasjon i Oslo, og med sitt mangfoldige, men kvalitetsbevisste publikum er bydelen en viktig del av byutviklingen. Nå skal de få sin første slow fashion-herre destinasjon!

Eftir og Aker Brygge tar med dette et viktig skritt for å nå dagens og fremtidens bærekraftsmål, der sirkulær økonomi er en stor del av målsetningen. De vil utfordre en hel bydel til å bli med på fremtidens handlemønster!

-Et viktig tilskudd på Aker Brygge

Mim Stang, Markeds og kommunikasjonsansvarlig hos Aker Brygge, mener Eftir et viktig tilskudd på Aker Brygge.

«Eftir har vært et flott og viktig tilskudd her på Aker Brygge, at de nå satser videre i herre segmentet er utrolig spennende og dette er noe som vi savner, både i byen og generelt, men kanskje spesielt i vår bydel. Det er på høy tid å utfordre flere menn til å benytte seg av bærekraftige valg innen mote, og vi er veldig stolte av å kunne tilrettelegge for dette»

Norwegian Property har stort fokus på bærekraft, og de tilrettelegger lokale tiltak som gir en positiv, global effekt. Med Eftir får de et konsept med felles ambisjoner rundt bærekraft og kvalitet innenfor handel.  

Les også
Ny kolleksjon vil gjøre sakte mote mainstream

Avdelingen på Aker Brygge åpner i samarbeid med Ditto

Ditto er Norges største Buy-Sell-Trade Second-Hand butikk som fokuserer på designerklær, streetwear, vintage og sneakers. Butikken drives av daglig leder og grunnlegger Salar Bahador, sammen med medeierne Didrik Dahr Nygaard og Robert Andre Pei Johnsen og en rekke andre ansatte.

Ditto startet som et pop-up konsept i 2017, og ble til slutt Norges mest ettertrakte pop-up konsept helt frem til 2019, hvor vi bestemte oss for å starte en fast butikk. Fra 2019 til i dag har de drevet butikken sin ved Bogstadveien og har vokst til å bli den sterke merkevaren som de er i dag. 

«Etter mange år med å drive butikk så vi at konseptet og merkevaren strekker seg lengre ut enn bare hjørne lokalet vårt på Industrigata, derfor var Aker Brygge og Eftir det perfekte samarbeidet for å ta konseptet videre. Sammen med Eftir skal vi gi Oslo den beste herreavdelingen (og dame) for second-hand designer klær med et utvalg som ikke finnes noen andre steder. Dette blir stort! , « Salar Bahador, grunnlegger og daglig leder i Ditto

Bak Eftir står Gründer og founder: Cecilie Ova Nielsen og Nina Skui Lohk.

Siste saker

Mest lest nå
Les mer