DS er bilverdenens svar på haute couture

Annonsørinnhold

Samarbeider med moteuker verden over.

Bilmerket DS, som uttales som på samme måte som det franske ordet for gudinne: déesse, kombinerer fransk design med moderne teknologi, og jobber som et haute couture-hus. Drivkraften bak merket – som er bilverdenens svar på haute couture – er fokus på design, kvalitet og teknologi.

Hånd i hånd med moten

Det har det vært siden den første bilen så dagens lys i 1955. Den ble lansert på bilutstilling i Paris, og satt rekord med over 80.000 bestillinger de neste ti dagene. I 2014 ble DS skilt ut som eget merke etter å ha vært en modell av Citroën, og den aller første egne DS-modellen ble lansert. I dag er DS synonymt med eksklusiv materialer, håndverk og fransk design.

Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen

De deler nemlig lidenskapen for stil og en kjærlighet til materialer med moteindustrien, og ønsket om å utfordre, overraske, eksperimentere og innovere har de også til felles med den kreative moteverdenen.

DS samarbeider med moteuker verden over. Her i Paris. Foto: DS

Forskningen som førte til at kupéen til Dream Car DS X E-TENSE ble utstyrt med fargede fjær, fremstillingen av en unik sømstil – perlesøm, utformingen av ‘Guillochage Clous de Paris’ detaljering, og krystalldesign i kontrollknappene til DS 7 CROSSBACK er alle kreasjoner delt med moteverdenen som gjerne kombinerer nettopp tradisjon, stil, erfaring og innovative design.

DS Automobiles er derfor stolt offisiell samarbeidspartner med Fédération de la Haute Couture og de la Mode som en del av Paris Fashion Week og Haute Couture-arrangementene. De er også stolt sponsor av den norske moteuka Oslo Runway samt klesdesigner Pia Tjelta.

DS sponser motedesigner Pia Tjelta. Foto: DS

Skiller seg ut

Deres nye DS 3 Crossback E-Tense er en elbil som ikke er som alle andre. Med den har DS fått sin første elektriske modell som vil være med på å endre elbilmarkedet i Norge.

DS 3 Crossback E-Tense skiller seg ut, og er laget av og for dem som vet å verdsette de små og unike detaljene – som jo er det som utgjør helheten. Design handler ikke bare om hva øyet kan se, men også hva som kan føles på kroppen. Interiøret i den nye modellen preges av eksklusive materialer som skinn og håndsydde sømmer. Hver minste detalj er nøye gjennomtenkt for å skape en helhet som utfordrer det forventede slik motens haute couture gjør.

DS er stolt sponsor av Oslo Runway. Foto: Henriette Fürst

Mer bærekraftig

Det er ikke bare i moteverdenen at bærekraft er (noe mer enn) en trend. Ny teknologi gjør det mulig å produsere nye biler på en mer bærekraftig måte. Både gjennom bruk av resirkulerte og miljøvennlige materialer i produksjonen, og gjennom en bevisst resirkulering av kasserte biler.

Her fra Fashion Talks under Oslo Runway. Foto: Henriette Fürst

I hver eneste nye DS er resirkulerte materialer. Hele 95% av batteriet i DS’ nye elektrifiserte modeller kan resikuleres.

Kasserte biler samles inn av DS sitt nettverk for en forsvarlig og miljøvennlig demontering. Farlige stoffer fjernes, og brukbare materialer gjenbrukes.

Foto: Henriette Fürst

Artikkelen fortsetter under annonsen