Luksusmerkene hiver seg på trenden.
Koronapandemien har vært utgangspunktet en lang rekke nye trender og tendenser, og på grunn av sosial distansering har både små og store motemerker lagd hjemmelagde kampanjer på Zoom.
Nå dropper også flere merker og motehus modeller til fordel for egne ansatte.

Svenske Acne Studios er blant dem som viser sin høstkolleksjon for 2020 på sine egne ansatte.
I kampanjen er det blant andre Acnes wholesale director, kommunikasjonssjef og tekniske designer som er modeller poserende med hunder.
Kreativ direktør Jonny Johansson fikk seg nemlig nylig hund – ikke så ulikt mange andre hjem under lockdownen i våres.

Nytt for luksusmerkene
Til tross for at fast fashion-giganter som J.Crew og Macy’s har brukt vanlige mennesker i kampanjene sine flere ganger før, er dette ganske nytt for luksusmerkene, skriver Fashionista.
Brandon Maxwell brukte sine ansatte i en kampanje allerede i fjor høst, men i år er det blitt en trend. Burberry brukte blant annet butikkansatte, designere og regnskapsførere i sin pre-spring 2021-kampanje mens Gucci brukte designteamet sitt i visningen av sin Resort 2021-kolleksjon.

Les også: Raser mot Tik-Tok-trend: – Traumeporno