Enda et norsk konsept på plass i Prinsens gate.
Før jul skrev Melk & Honning om det franske ready-to-wear-merket APC som nå har stengt dørene til det som var deres første og eneste butikk i Norge i Prinsens gate i Oslo.
Nå er det klart at det er det norske brillekonseptet Frank Walton som tar over lokalene vegg i vegg med det franske luksusmerket Isabel Marant og det danske smykkemerket Maanesten som åpnet i de gamle lokalene til amerikanske Rag & Bone som i likhet med APC nylig måtte lukke dørene. Det norske brillekonseptet åpner dørene allerede 10. januar.

– Våre to butikker i Oslo begynner å fungere bra, og vi ønsket å starte opp en ny Frank Walton-butikk. Da var Prinsens gate perfekt. Vi liker at det er mange andre kule butikker i gata, og tror at det kan gi en fin synergieffekt for oss. Det er dessuten fint med en så sentral location som det er lett å komme til fra hele Oslo, sier Christine ved Frank Walton til Melk & Honning.
Frank Walton ble startet av gründer Espen Kopperud i juni 2014. Fra før har det norske brillekonseptet to butikker i Oslo; på Grünerløkka og i Bogstadveien.
Bakgrunnen for lukkingen av APC-butikken, som åpnet dørene så sent som i september 2017, var i følge Mats Alver i Blender Agency, som har agenturer på det franske motemerket i Norge, økonomiske årsaker.
– Det er ingen butikker som flyr fra dag én, men trenden med denne butikken kom ikke raskt nok. Vi åpnet tre butikker i Prinsens gate samtidig, med en tanke om at det skulle løfte gaten som en destinasjon, sa Alver til Melk & Honning.
– Jeg tror ikke det står på APC. Det kan være en miks og en del av det er åpenbart trafikk og trykket i Prinsens gate. Den åpenbare grunnen er at det ikke er nok folk der. APC har sine fans og de har vi nådd; men det handler jo om å nå flere enn det og.
Hovedbilde fra åpningsfesten til APC Oslo.
Les også: Satser på norsk mote i Japan