Hopp til hovedinnhold Hopp til Søk Hopp til Sidebar

Disse kjøper flest vesker

(INSTAGRAM)

(INSTAGRAM)



De fleste kvinner og menn har opp til flere vesker de ønsker seg i løpet av livet. Noen velger seg noen konseptuelle godsaker som ingen andre har, mens andre gjerne følger strømmen og gjør som en haug med andre veskebærere.

Er det en veske som troner manges liste, er det Hermès sin ikoniske Birkin. Dette skinnstykket er visstnok smartere å investere i enn både aksjer og gull, men ikke alle aldersgruppa er med på å prioritere i den retninga.

Les også: Norske Bergad lanserer sin første kolleksjon

I USA har veskesalget vokst med hele 5 % siden 2014, men ifølge Fashionista kan markedsutforskningsselskapet NPD Group vise at kvinner mellom 18 og 34 år bare har bidratt med 2 %. Dette kommer kanskje ikke som et enormt sjokk med tanke på hvordan en ung kvinners lommebok kan finne på å se ut, i tillegg til hva en bør prioritere pengebruken på.

Undersøkelsen, gjort i samarbeid med garderobehjelperen Stylitics, viser også at hele kjøpsprosessen starter mer enn en måned tidligere blant 41 % av aldersgruppen. Takket være verdens vide vev benytter også 61 % av disse anledningen til å undersøke alternativer på både pris og veske.

(INSTAGRAM)

(INSTAGRAM)



Les også: Coco Rocha lanserer veskekolleksjon

Les også
Arrangerer Designfestival Skøyen

Siste saker

Mest lest nå
Les mer