Slik blir Oslo Runway

OR

Om Oslo Runway blir det samlende arrangementet som «frelser» og binder sammen mote-Norge, det vil vise seg etter «moteuken»- som tross alt kun er én dag, 11. august. Denne rommer dog på både kjendisfavoritter og veletablerte navn.

JohnnyLove
Startet i 2006 av selvlært skredder og designer John Vinnem. Bak etableringen lå et ønske om å motivere norske menn til å kle seg mer opp i hverdagen. Kombinerer street wear med det mer formelle og byr på formsydde klær tilpasset norsk klima. Hovedmarkedet er Tyskland hvor JohnnyLove selges i over 40 butikker. Stargates Mikkel Eriksen er tungt inne på eiersiden. Satser også nå på dameklær.

JohnnyLove

TiMo
Merket setter kvalitet og tidløshet i høysetet og fokuserer på bærekraftig produksjon i alle ledd. Tine Mollatt, designeren bak, ønsker å tilby varige plagg og god design som en motsats til dagens overforbruk. Alt en favoritt blant flere kjendiser og har vokst gradvis. I dag finnes TiMo i over 20 land med nærmere 1000 butikker.

timo

Christina Ledang
Norsk designer som skaper klær for kvinner som er opptatt av å fremme sin styrke uten å gi avkall på sin femininitet. Christina ønsker å utfordre etablerte estetiske normer og jobber alltid intuitivt i sin designprosess. Merkets visjon er å overraske og glede med sitt valg av utradisjonelle materialer, rene linjer og feminine silhuetter.

christinaledang

Anne Karine Thorbjørnsen
Klesdesigner utdannet fra Central Saint Martins med en Master i 2012. Debuterte på London Fashion Week samme år. Sentralt i praksisen står studiet av draperiet, hvor dens tradisjoner og historie, estetiske uttrykk og assosiasjoner blir revurdert, testet, satt opp mot hverandre og lekt med. Estetikk er grunnleggende i arbeidet, hvor en fasinasjon for det hverdagslige og forbigåtte blir blandet med det sublime. «One to Watch» ifølge vogue.co.uk.

annekarine

Epilogue by Eva Emanuelsen
Selges i utvalgte butikker i Norge og åpnet sin første Concept Store våren 2014. Startet i 2004 av Eva Emanuelsen, prisbelønnet designer og entreprenør, og designer klær for den kvalitetsbevisste kvinne som søker en definert og internasjonal stil. Finnes alt i utvalgte butikker i hele Norge, fra Hokksund, til Verdal, til Grünerløkka.

epilo

Profil: Være arena for etablerte norske designere hvor de kan vise sine fremtidige kolleksjoner til innkjøpere, presse og opinionsledere.
Visningarena: Kulturkirken Jakob, Oslo.
Samarbeidspartnere: THIS IS PR, L´Oréal, Mercedes-Benz og Redken, med støtte fra Norwegian Fashion Institute (NFI).
Viser: vår/sommer 2016 over én dag, med påfølgende avslutningsfest på kvelden.

For program, se Melk & Honnings sak med visningsprogrammet her, eller www.oslorunway.no