Dette er nå den mest trendy matvaren

Publisert:

Del innlegg:

Avokado må gi fra seg tronen.

I mange år har den knallgrønne avokadoen vært den aller mest trendy matvaren. Med sin iøynefallende farge og spennende tekstur er den perfekt for hvilken som helst glamorøse Instagram-feed.

Avokadoen har med sitt sunne fettinnhold og gode smak lurt seg inn i alt fra smoothier og acai-bowls til på toppen av et surdeigsbrød. De aller mest ekstreme fansene mener til og med at det gjør seg som en ingrediens i sjokoladekake (!).

Men nå er det en ny, men mindre grønn sak, som er på vei til å ta over. Glansdagene til avokadoen er over. Det er nemlig fikenene sin tur til å skinne. 

Bilder via: @shutthekaleup/ thefitfabfoodie/ @julia_stix/ lauras_super_vood/ detox_concept/ @idagranjansen/ @baking_ginger/ @therainboweatery

Nettsiden Man Repeller var først ute med å bemerke seg dette store skiftet. 

– Avokadoer har vært regjerende i evigheter og det var bare et spørsmål om tid før et annet vulva-konnoterende spiselig substans tippet dem over toast/bowl-tronen, skriver motenettstedet. 

Teoriene om hvorfor fikenene har tatt over tronen er mange. Men beviset er klart: Den regjerer både på fashionistaer, helse-freaker og kokker sine sosiale medier.

Fikenene vokser på planter i sørligere strøk og er strengt talt en frukt og ikke en grønnsak. Fiken har en søt og mild smak og et spiselig skall og fløyelsmykt fruktkjøtt med knasende kjerner.

Fikenen kan brukes til det meste som har vært avokadoen sitt felt. De passer på toppen av en smoothie-bowl, men kanskje aller best som kronen på sandwichen.

Les også: UGG: Motebransjens elsk/hat-forhold

Siste artikler

Dette kan du finne på i Oslo i helgen

Enda usikker på hva du skal finne på i helgen? Hva med å sette i gang julestemningen på...

Comprimé: Kapselgarderoben som tåler livet

Comprimé kombinerer tidløs stil med funksjonelle materialer - og vil gjøre det enklere å kle seg godt hver...

Kjendisinvestor investerer i Lululemon

Den amerikanske investoren Michael Burry, best kjent fra filmen The Big Short og for sin rolle i å...

6 trender vi ser overalt akkurat nå

Fra catwalkene i Paris til gatene i Oslo - denne sesongen handler mote om varme, volum og tekstur....

Dua Lipa i samarbeid med eksklusivt hudpleiemerke

Det tyske hudpleiemerket Augustinus Bader har lenge hatt kultstatus blant skjønnhetsentusiaster verden over. Kjente profiler og deres hudpleiere...

Not My First: Når skandinavisk design møter western-luksus

For første gang i Norge lanseres et Luxury Cowboy-brand.Et nytt norsk klesmerke rir inn på motescenen: Not My...

Singles day: Gjør de beste kuppene!

Singles Day har utviklet seg fra et kinesisk fenomen til en global påminnelse om at egenkjærlighet også fortjener...

Endelig åpner Prada-butikken i Oslo

Etter lang tids venting og måneder med spekulasjoner er det nå offisielt: Prada åpner sin første norske butikk...