God timing.
Den svenske, London-baserte kleskjeden COS, som eies av H&M-gruppen, kalles gjerne luksusversjonen av H&M.
De åpnet sine første butikker i Norge i 2013. I fjor vår åpnet de ny butikk i Oslo sentrum pluss nettbutikk.
Nå lanserer high street-favoritten en helt ny produktkategori, nemlig activewear.
God timing, med tanke på at athleisure trender både i motebildet og også generelt under koronakrisen der de fleste av oss tilbringer langt mer tid hjemme.
Den nye produktkategorien skal ha sitt utspring i COS sitt DNA som er tidløs design og bærekraftige produksjonsmetoder der tekniske fiber er blitt gjenvunnet fra fornybare og rå materialer, heter det i en uttalelse.
Resirkulert polyester og nylon og økologisk bomull er blant materialene i kolleksjonen som skal fungere både som treningsklær og athleisure for en aktiv livsstil. Fargepaletten er i første omgang holdt i oliven, navy og petroleum med innslag av kald rosa og cyanblått.
COS Activewear lanserer online 6. mai.
Se COS sin activewear-kolleksjon her:
Les også: 9 sporty, men fine løpeplagg