Christoffer Lundman slutter i Tiger of Sweden

Tiger of Sweden SS19. Foto via @tigerofswedenofficial

Skulle fornye det svenske motemerket – nå forlater han stillingen som kreativ direktør

Etter bare to år.

Da Christoffer Lundman tok over som kreativ direktør i Tiger of Sweden i 2017, var det for å fornye merket grunnlagt i 1903.

Med erfaring fra Acne, Burberry og Tom Ford, pustet den svenske designeren nytt liv i det Stockholm-baserte motemerket.

Lundmans første kolleksjon for AW18, Giants, hyllet den svenske regissøren Ingmar Bergmann i forbindelse med 100 års-jubileet for hans fødsel. Her gikk han både i arkivet til motemerket og i svenske historiebøker – noe han har gjort for alle sine kolleksjoner.

Nå forlater Christoffer Lundman stillingen som kreativ direktør i Tiger of Sweden etter bare to år.

– Å ha fått muligheten til å jobbe med et merke med en så lang og rik historie som Tiger of Sweden har vært både et privilegium og en ære. Jeg er takknemlig for tilliten jeg har fått. Ikke noe av dette hadde vært mulig uten støtten fra teamet mitt, som har gjort denne opplevelsen så givende. Min største takk går til dem, sier Lundman i en pressemelding.

Christoffer Lundman.

Lundman og Tiger skal ha sammen blitt enige om å skille veier. Merket vil fortsette arbeidet hans med å posisjonere seg i premium-segmentet.

– Jeg ønsker å takke Christoffer for den distinkte high-fashion håndskriften han har tilført merket vårt Tiger of Sweden. Den ubøyeligheten som han har brukt til å se over looken og følelsen på våre kolleksjoner, i tillegg til vår kommunikasjon er bemerkelsesverdig, sier Linda Dauriz, daglig leder i Tiger.

Christoffer Lundmans siste kolleksjon for merket var AW20-kolleksjonen som ble vist under Pitti Uomo i Firenze tidligere i januar.

Les også: Nettgigant teamer opp med svensk designeryndling