Chanel lanserer sminkeprodukter til menn

Publisert:

Del innlegg:

«Skjønnhet handler ikke om kjønn, det handler om stil».

At skjønnhetsidealet er i endring har lenge vært et tema i både mote- og skjønnhetsindustrien, og verken designere, merker og motehus ser ut til å la muligheten gå fra seg. Heller ikke erkefranske Chanel.

Allerede 1. september i år lanserer Chanel tre sminkeprodukter tilpasset menn. Produktene vil først bli lansert i Sør Korea, før det kommer til resten av verden i november, skriver WWD.

Kolleksjonen består av en matt fuktighetsbalm, øyenbrynspenn og foundation, begge i fire ulike nyanser. Produktene har fått navnet «Boy de Chanel».

«På samme måte som Gabrielle Chanel brukte elementer fra menns garderobe for å kle kvinner, henter Chanel nå inspirasjon fra kvinnerns univers for å finne en ny personlig estetikk for menn». Det skriver Chanel i en pressemelding.

«Linjer, farger, holdninger og bevegelser. Det er ikke noe som helt feminint eller maskulint. Stil alene definerer personen vi ønsker å være. Ved å skape ‘Boy de Chanel’, som er merkets første sminke for menn, bekreftet Chanel et stadig endrende ideal: Skjønnhet handler ikke om kjønn, det handler om stil».

Hovedbilde via Chanel

Les også: byTiMo teamer opp med Luck om designsamarbeid

Siste artikler

Dette kan du finne på i Oslo i helgen

Enda usikker på hva du skal finne på i helgen? Hva med å sette i gang julestemningen på...

Comprimé: Kapselgarderoben som tåler livet

Comprimé kombinerer tidløs stil med funksjonelle materialer - og vil gjøre det enklere å kle seg godt hver...

Kjendisinvestor investerer i Lululemon

Den amerikanske investoren Michael Burry, best kjent fra filmen The Big Short og for sin rolle i å...

6 trender vi ser overalt akkurat nå

Fra catwalkene i Paris til gatene i Oslo - denne sesongen handler mote om varme, volum og tekstur....

Dua Lipa i samarbeid med eksklusivt hudpleiemerke

Det tyske hudpleiemerket Augustinus Bader har lenge hatt kultstatus blant skjønnhetsentusiaster verden over. Kjente profiler og deres hudpleiere...

Not My First: Når skandinavisk design møter western-luksus

For første gang i Norge lanseres et Luxury Cowboy-brand.Et nytt norsk klesmerke rir inn på motescenen: Not My...

Singles day: Gjør de beste kuppene!

Singles Day har utviklet seg fra et kinesisk fenomen til en global påminnelse om at egenkjærlighet også fortjener...

Endelig åpner Prada-butikken i Oslo

Etter lang tids venting og måneder med spekulasjoner er det nå offisielt: Prada åpner sin første norske butikk...