Bytter ut den velkjente krokodille-logoen

Til fordel for truede dyrearter.

Gjennom nesten 90-år har det franske sportsmerket, som ble startet av tennisspilleren René Lacoste, hatt en grønn krokodille som sitt fremste kjennemerke.

For andre året på rad lar de det store krypdyret få en hvilepause 22. mai, på den internasjonale dagen for biologisk mangfold, mens fokuset heller rettes mot mer utrydningstruede arter.

I løpet av prosjektet som har fått navnet Save our Species vil man kunne kjøpe en pique med ett av ti utvalgte dyr, der noen undergrupper er i ferd med å dø ut; sel, ugle, hval, gaupe, flaggermus, wombat, frosk, øyenstikker, antilope og fisk.

Opplaget vil være begrenset til antall dyr som finnes igjen i det fri, noe som utrolig nok bare er 3520 stykker for alle de ti dyrene samlet.

Det hele er en del av et treårig prosjekt Lacoste har i samarbeid med Verdens naturvernunion. Alt overskuddet fra salget går uavkortet til konservering av artene.

Piquetene vil kun være å få tak i 9 utvalgte butikker i verden i London, Paris, Berlin, Los Angeles, New York, Miami, Shanghai, Seoul, og Tokyo – i tillegg til på nett hos Lacoste.com

Hovedbilde: Lacoste

Les også: