Tidligere i år annonserte Marc Jacobs at underlinjen Marc by Marc Jacobs skulle legges ned. Planen var å inkludere merkets sjel i hovedbrandet. Denne uken fortalte Burberrys CEO, og sjefsdesigner, Christopher Bailey at han ville gjøre det samme med Burberrys underlinjer, og fase Prorsum, London og Brit inn i ‘Burberry’.
– Vi mener at dette vil gjøre det lettere og mer intuitivt for kundene våre. Dette er ikke bare en overflatisk, men en massiv forandring, forklarte Bailey til Business of Fashion
Endringen kommer i forbindelse med Burberrys dalende salgstall de siste to sesongene, spesielt i Asia. Bailey har uttalt at målet er å få kundene til å se Burberry som ett stort erkebritisk merke, der majoriteten av produksjonen foregår i England. Innen 2020 skal de ha ferdigstilt en ny fabrikk i Leeds, som i hovedssak skal produsere merkets ikoniske trenchcoats. Prosjektet sies foreløpig å ha en prislapp på 700 millioner kroner.
Den britiske designeren er forøvrig blant verdens best betalte – så mye tjente han i 2014.