– Det er virkelig rom for å utvide størrelser i store deler av bransjen, sier Julie Varner.
Denim-linjen Never Denim har vært en stor satsing hos Bik Bok siden 2008. Men i likhet med mye annet ser nå Bik Bok at tiden er inne for å tenke nytt og mer mangfoldig.
Nå relanseres Never Denim, blant annet med større størrelser.
– I tillegg til endringer i den visuelle looken, med logo og identitet, markerer denne relanseringen en ny era for varemerket. Vi ønsker å gå bredere i målgruppen vår, sier Concept Manager i Bik Bok, Julie Varner til Melk & Honning.
– Uansett stil, størrelse, form og alder skal du finne deg din favoritt hos Never Denim. Et hårete mål, men vi gleder oss.

– Hva var det som gjorde at dere tenkte at det var på tide å fornye seg akkurat nå?
– Never Denim har hatt samme look siden 2007, og vi startet allerede før pandemien med å utvikle ny logo og visuell profil. Vi ønsket å oppdatere uttrykket så det oppleves relevant og mer fashion. Vi føler nå at looken reflekterer kvaliteten i merket og at den har en sterk helhet i alle ledd, sier Varner.
– Vi er ordentlig stolte og det føles godt å bevege oss ut av en rar tid med et nytt Never Denim.
Hun forteller at målet med relanseringen først og fremst er å nå ut til en bredere målgruppe.
– Vi ønsker at Never Denim skal være alle jenters go-to denim-merke, til en svært god pris. Uansett hvilken stil du har. Vi ønsker i tillegg å forsterke «fashiongraden» for merket og vi ønsker å legge til rette for å kunne operere som et eksternt merke vi kan selge til andre aktører.
– Som en start vil Never Denim fra denne høsten også selges i alle Carlings-butikker, sier Varner.

Varner forteller at de ønsker å utfordre bruken av denim til alle jenter og i alle anledninger.
– Never [not] denim er vårt slagord, og det mener vi virkelig. Om du skal på fest, skolen, date eller på jobb, så er denim alltid en redning!
Varner forteller at de for noen år tilbake opplevde å få negative tilbakemeldinger på utvalget deres av størrelser.
– Dette tar vi på ramme alvor hos oss. Dette påvirker alle i organisasjonen og er med på å gjøre oss bedre. Vi har med det jobbet iherdig for å endre denne opplevelsen hos våre kunder. Det er en lang prosess og den langt fra ferdig.
– Vi lærer mens vi går. Vi tester og utvikler oss underveis i takt med tilbakemeldingene vi får, sier Varner.

Hun er også tydelig på at utvalget av størrelser på jeans ellers i bransjen ikke er god nok.
– Det er for snevert, og det er virkelig rom for å utvide størrelser i store deler av bransjen. Mote skal være gøy for alle, uansett størrelse og form, og det er uten tvil flere enn oss som bør ta dette på alvor.
– Men med det sagt, så opplever vi at det blir bedre og bedre. Med et større og sunnere fokus fra mange. Vi er langt fra best på dette enda, men vi lytter og utvikler oss hele tiden. Vi ønsker at alle jenter i dag skal gå ut med godfølelsen fra våre butikker, avslutter Varner.
Les også: Stylistene spår trendene for høsten