Bianca Ingrosso teamer opp med Nelly

En av Sveriges største influencere teamer opp med motenettgigant

– Det selvsagte ikonet for generasjon Z.

Med over én million følgere på Instagram, regnes tv-personlighet, YouTuber og entreprenør Bianca Ingrosso som en av Sveriges største influencere. Det skal motenettgiganten Nelly.com dra nytte av når Ingrosso nå går inn i rollen som kreativ rådgiver.

– Nelly.com har i mange år vært mitt go-to-sted for inspirasjon, så det føles veldig bra at jeg kan være med på å påvirke opplevelsen. Når det kommer til varemerke er vi en genuin match, og jeg ser frem til å kunne gi vår felles målgruppe maksimal moteinspirasjon i løpet av 2020. Stay tuned for et hendelsesrikt år, det kommer til å bli suksess, sier Bianca i en pressemelding.

Det er på grunn av hvordan Bianca gjennom sine kanaler snakker til og for en hel generasjon, at hun og og Nelly nå inngår et langsiktig partnerskap, heter det i uttalelsen fra motenettgiganten. Ingrosso er for mange kjent fra tv-serien Wahlgrens verden, og sitter i tillegg på varemerkene CAIA Cosmetics og By Bianca. Dette gjør henne, i en alder av 25 år, til en av Sveriges fremste unge entreprenører.

Les også: Nå er hun verdens yngste selvskapte dollar-milliardær

– Historisk sett har Bianca alltid vært en av Nellys store muses. Hun var ti år da Nelly.com ble etablert, og vi har vokst opp i samme tidsepoke. Med sin posisjon som en av Sveriges største medieprofiler, er hun i dag det selvsagte ikonet for generasjon Z, en generasjon som i dag er primær for oss som bedrift, sier Tuss Odin Ekman, Head of Brand i Nelly.com.

Den svenske toppinfluenceren skal bidra med verdifull innsikt i den felles målgruppen når hun nå blir kreativ rådgiver for Nellys store kampanjer. Her vil hun være med på å bestemme alt fra styling til kommunikasjon. Ingrosso har tidligere samarbeidet med nettbutikken med markedsføring i sosiale medier, og vært modell.

Nelly har på sin side vært en pionér innen influencer-marketing. Nettgiganten bevegde seg tidlig bort fra tradisjonell markedsføring mot digital kommunikasjon til den unge generasjonen.

Les også: Nå kommer «Rihannazine»