Bianca Ingrosso teamer opp med Nelly

En av Sveriges største influencere teamer opp med motenettgigant

– Det selvsagte ikonet for generasjon Z.

Med over én million følgere på Instagram, regnes tv-personlighet, YouTuber og entreprenør Bianca Ingrosso som en av Sveriges største influencere. Det skal motenettgiganten Nelly.com dra nytte av når Ingrosso nå går inn i rollen som kreativ rådgiver.

– Nelly.com har i mange år vært mitt go-to-sted for inspirasjon, så det føles veldig bra at jeg kan være med på å påvirke opplevelsen. Når det kommer til varemerke er vi en genuin match, og jeg ser frem til å kunne gi vår felles målgruppe maksimal moteinspirasjon i løpet av 2020. Stay tuned for et hendelsesrikt år, det kommer til å bli suksess, sier Bianca i en pressemelding.

Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen

Det er på grunn av hvordan Bianca gjennom sine kanaler snakker til og for en hel generasjon, at hun og og Nelly nå inngår et langsiktig partnerskap, heter det i uttalelsen fra motenettgiganten. Ingrosso er for mange kjent fra tv-serien Wahlgrens verden, og sitter i tillegg på varemerkene CAIA Cosmetics og By Bianca. Dette gjør henne, i en alder av 25 år, til en av Sveriges fremste unge entreprenører.

Les også: Nå er hun verdens yngste selvskapte dollar-milliardær

– Historisk sett har Bianca alltid vært en av Nellys store muses. Hun var ti år da Nelly.com ble etablert, og vi har vokst opp i samme tidsepoke. Med sin posisjon som en av Sveriges største medieprofiler, er hun i dag det selvsagte ikonet for generasjon Z, en generasjon som i dag er primær for oss som bedrift, sier Tuss Odin Ekman, Head of Brand i Nelly.com.

Den svenske toppinfluenceren skal bidra med verdifull innsikt i den felles målgruppen når hun nå blir kreativ rådgiver for Nellys store kampanjer. Her vil hun være med på å bestemme alt fra styling til kommunikasjon. Ingrosso har tidligere samarbeidet med nettbutikken med markedsføring i sosiale medier, og vært modell.

Nelly har på sin side vært en pionér innen influencer-marketing. Nettgiganten bevegde seg tidlig bort fra tradisjonell markedsføring mot digital kommunikasjon til den unge generasjonen.

Les også: Nå kommer «Rihannazine»