Bilde: Modell Georgie May Jagger med Charlotte Tilburys Walk of Shame-øyeskygger

Kalte øyenskyggepalett Walk of Shame – det var det ikke alle som likte

– Navnet på denne vakre paletten er en skikkelig bommert.

Charlotte Tilbury er en av verdens desidert mest kjente makeup-artister. I løpet av karrieren har den britiske 46-åringen gjort jobber for nærmest alt som er av motehus og magasiner, og jobbet med store kjendiser som Kate Moss, Kim Kardashian West, Georgia Jagger og Gisele Bündchen.

I 2013 lanserte Tilbury sitt selvtitulerte sminke- og hudpleiemerke, som kjapt ble en massiv suksess. Produktene figurerer stadig på såkalte «holy grail»-lister hos andre makeup-fanatikere og har en årlig omsetning på mer enn 750 millioner norske kroner.

Men nå får skjønnhetsguruen smekk over fingrene for navnet på et produkt hun akkurat har lansert. Tilbury har nemlig valgt å kalle en øyeskyggepalett i rødlige, gyldne toner for «Walk of Shame».

Les også: Nå refses Frida Kahlo-sminkekolleksjon etter Photoshop-tabbe

Se dette innlegget på Instagram

Et innlegg delt av Charlotte Tilbury, MBE (@ctilburymakeup)

Refinery29 skriver at kommentarfeltet er fullt av både hjerteøye-emojis og hyllest til produktet, men også en rekke negative reaksjoner på produktnavnet.

Begrepet walk of shame, som må kunne sies å være relativt utdatert, brukes nedsettende om kvinner på vei hjem fra one night stand.

«Navnet på paletten plager meg», kommenterer én, mens en annen skriver «Pillow talk og Glowgasm [navnet på to andre Charlotte Tilbury-produkter, red.anm] er OK. Men hvorfor Walk of Shame?». «Navnet på denne vakre paletten er en skikkelig bommert», kommenterer en tredje.

Refinery29 skriver at flere skjønnhetsredaktører har gitt tommel opp til selve paletten, men også reagert på navnet.

Les også: Skal du ut og fly? Naomi Campbell deler sine beste skjønnhets- og helsetips til flyreisen i ny filmsnutt