Det italienske merket samarbeider med shoppinggiganten.
Zalando, en ledende europeisk destinasjon for å handle mote og accessories på nett, og Aspesi, en italiensk pioner og produsent av tidløse baseplagg, har sammen lansert en eksklusiv kapselkollekskjon som hyller italiensk film.
Kolleksjonen har fått navnet Cinema Club, og er laget i Italia. Den henter inspirasjon fra Aspesis ikoniske motearv og Zalandos moderne tilnærming.
Totalt består den kjønnsnøytrale kolleksjonen av 16 plagg.
Kapselkolleksjonen gjenspeiler merkenes DNA, og inkluderer plagg som skjorter og t-skjorter, flyvejakker og cargobukser i nylon og bomull.
Cinema Club er et kjærlighetsbrev til italiensk film.
Kolleksjonen har fokus på nylonplagg med trykk fra de mest ikoniske filmscenene fra mesterverkene til italienske regissører. Samarbeidet kombinerer den unike estetiske visjonen fra fortiden med det moderne, gjennom bilder og videoinnhold som fanger opp essensen av fordomsfrie unge personer.
Kapselkolleksjonen er en forlengelse av samarbeidet mellom Zalando og Aspesi.
– Ved å lage en eksklusiv «Made in Italy»-kolleksjon sammen med et elsket italiensk merke har vi som mål å lage en dypere forbindelsen til våre moderne luksuskunder, forteller Lena Sophie-Roeper, direktør for Designer & Luxury hos Zalando i en pressemelding.
Kolleksjonen er uanstrengt chic, passende for den moderne livsstilen til Zalandos europeiske forbrukere.
– Sammen med Aspesi ønsket vi å gi dem mer enn bare mote. Vi ønsket å gi dem en unik kulturhistorie sammen med moteopplevelsen. Dette partnerskapet er et utmerket eksempel på hvordan vi kan samarbeide med designere og ikoniske luksusmerker på en meningsfylt måte, sier Sophie-Roeper.
Aspesi på sin side er også glade for å jobbe sammen med Zalando.
– Med Cinema Club strekker samarbeidet vårt seg utover det kreativite. Vi setter pris på muligheten til å feire arven vår og merkets DNA, og å dele vår felles visjon med et bredere internasjonalt publikum, tilføyer Carlos Pellegrini, VP for markedsføring og salg hos Aspesi.
Det kreative konseptet henter inspirasjon fra reisen til Aspesi sammen med Zalando. Sammen blander de kreativitet og design for å skape en nylonkolleksjon, som gjenspeiler essensen i italiensk kultur.
– Sammen skriver vi en fortelling som strekker seg utover grenser, og hyller gleden av innovasjon og tidløse uttrykk med en moderne vri, avslutter Pellegrini.
Les også: Drunk Elephant lanseres endelig i Norge