Hopp til hovedinnhold Hopp til Søk Hopp til Sidebar

Den artsy moteavisen har blitt glossy!

Tableau_Redecoration_22.Oktober_Ila-Gym

3 år gamle Tableau Paper har siden starten av vært en annerledes stemme i det norske magasinkoret. Tableau sin visjon er å undersøke identitet, normer og grenser slik de vises og formes gjennom mote og visuell kultur i vår tid.

Etter årevis på avispapir har redaktør og grunnlegger Tove Sivertsen valgt å plassere innholdet i en mer glossy kontekst. Gratismagasinet har fått en prislapp og en strekkode, og resultatet – Tableau Redecorations – kommer ut i dag.

Den nye utgaven som blir magasinets sjuende nummer handler om norsk identitet og merkevare, og viser sammensetninger av norsk tekstil, kunsthåndtverk og kunst- og designhistorie med samtidens uttrykk, og identifisere feminisme, kropp og hjemmet anno 2016 gjennom fotoserier og artikler.

– Dette er vårt innspill på hvor vi mener fokuset i motenæringen bør ligge fremover – på de som våger å være inderlige og oppriktige, de som er nysgjerrige, og de som tør å risikere noe i forsøket på å starte noe nytt, forteller redaksjonen i pressemeldingen.

Den nye redaksjonen består av kunstnerne Maria Brinch og Tor Erik Bøe, ballettdanser og kreative all-rounder, Silas Henriksen, og parfymeekspert og Tableau Paper original, Henia Gamborg. Blant bidrasgsyterne i det nye glossy magasinet finner man Recens Paper-redaktør Elise By Olsen, Skuespiller Espen Klouman Høyner og fotograf Maria Pasenau. 

Akkurat nå foregår en lanseringsfest og utstilling på Ila Gym i Oslo der man kan få fatt i magasinet, men det vil også selges på Narvesen og være til salgs i mange frittstående motebutikker.

Les også: Norsk 16-årings motemagasin i verdenstoppen

Les også
Balenciaga slipper eksklusivt interiør til jul

Siste saker

Mest lest nå
Les mer