Andreas Melbostads nyeste kolleksjon for Diesel ble vist i dag – se bildene

MRC_9921

Tidligere i dag ble luksus-alibiet til jeansmerket Diesel, Diesel Black Gold, sin nyeste herrekolleksjon vist fram i Milano. De flyttet som kjent visningen over dammen fra New York til Milano tidligere i år, etter å ha vist i skysraperbyen siden 2008.

Norske Andreas Melbostad har sittet som kreativ leder for både herre-og damelinjene siden 2013, og klart å få Diesel Black Gold til å løfte seg fra et lite Diesel-påheng til en frittstående sterkt merkevare.

I et intervju med Interview Magazine forrige uke fortalte Melbostad at han er glad for at de har nådd et punkt der merket har en klart etablert identitet, og at folk vet hva D.B.G er.

Kolleksjonen de viste fram bar et klart preg av å være inspirert av arbeidstøy, noe Melbostad bekrefter at var et utgangspunkt for looksene han har skapt.

MRC_9684-001

MRC_9898-001

MRC_9925-001

– Denne kolleksjonen er bygget ut i fra såkalte «iconic staples», da tenker jeg på bomberjakker, bikerjakker og jeansjakker. (…) som alle eier og går med og elsker. En slags urban uniform. (…) Jeg har sett på arbeidstøy og bruke det som inspirasjon for å lage moderne ikoniske plagg for dagens garderobe, forteller designeren.

Melbostad forteller også at han har latt seg inspirere av såkalt «Counterculture», motsrømskultur, der normer, regler og trender klart skiller seg fra det som er mainstream eller populærkulturelt.

– Jeg elsker energien det bringer med seg og idéen om å leke seg med etablerte koder, sier han til Interview.

Les også: Diesel oppnår suksess med å annonsere på Pornosider

Les også
ARKET åpner endelig i Oslo

Siste saker

Mest lest nå
Les mer