Merket gjør tropisk vri på 70-tallet, men er fortsatt umiskjennelig amerikansk.
Da Joseph Altuzarra presenterte sin første visning i 2009, i en alder av 26 år, trakk Vogue det fram som en av sesongens sterkeste kort. Siden er det flere en Anna Wintour som har lagt sin elsk på merkets feminine signatur, og høsten 2013 investerte Kering i varemerket.
At Joseph Altuzarra har røtter både i Kina, Frankrike og USA – med base i sistnevnte – er tydelig. Halvlange skjørt, skarpskårne dresser og figursydde kåper er som skapt for amerikanske fruer, men elementer fra Sør-Amerika, Asia og fransk håndsøm gjør det alt annen enn kjedelig.
«Jeg interesserte meg for farge- og teksturspill» sa designeren til WWD, med et spekter av blekrosa, kobaltblå, ulike rødtoner og ikat-prints. De utsvingte buksene, draktene og indianske printene gir et kraftig nikk til 70-tallet, men i ny og eldre vri.
Alle foto via Altuzarra