Hiver seg på bærekraftbølgen.
Før jul lanserte både popstjernen Astrid S og komikerduoen Harm og Hegseth eget (og mer) bærekraftig merch.
Nå lanserer også Alan Walker en ny kolleksjon med artistmerch.
Den norsk-britiske DJen og produsenten har de siste årene interessert seg mer og mer for mote med blant annet nye sceneantrekk. Derfor har Alan Walker videreutviklet artist-merchen og lanserer nå en ny basekolleksjon.
– Jeg er ikke alene om å tenke at 2020 har vært et spesielt år. Mindre reising har gitt meg muligheten til å dyrke flere av mine interesser – og jeg følte tiden var inne for en fornyelse av basekolleksjonen. Jeg ville gjøre det på mest mulig miljøvennlig og bærekraftig måte, derfor har materialvalget og prosessen helt fra A til Å vært viktig for meg, sier Alan Walker i en pressemelding.

Merchen er laget i økologisk bomull og resirkulerbare materialer. Den verdensberømte DJen har inngått samarbeid med Tree-Nation, som jobber med å bekjempe klimaforandring. For hvert produkt som blir solgt, planter Alan Walker et tre på Madagaskar. Hva den blivende skogen skal hete, får fansen hans bestemme i fellesskap.
For fansen hans, kjent under navnet Walker, er kjent for samholdet sitt. På sosiale medier vil det gjøres jevnlige statusoppdateringer på skogen – til hans over 8 millioner følgere.
Les også: Når ble egentlig Harry Styles et stilikon?