Disse kan ta over etter den avdøde Louis Vuitton-designeren.
Med spalten «5 kjappe motenyheter» skal vi i Melk & Honning sørge for at du enkelt og raskt kan holde deg oppdatert på det som skjer i bransjen.
Heng på videre for much needed påfyll av motenyheter.
Britisk stjernedesigner lanserer bærekraftig hudpleie
Stella McCartney er kjent for sitt store bærekraftsengasjement, særlig når det kommer til å bruke veganske materialer og si nei til ekte pels.
Nå lanserer hun luksusbeautymerket Stella by Stella McCartney, med kun tre produkter med inspirasjon fra naturen – en cleanser, serum og en krem, ifølge Fashionista.
Merket er utviklet i samarbeid med luksusgruppen LVMH sin beautygruppe, og skal ha tatt to år å få på plass. Beautylinjen som er både vegansk, cruelty-free, fri for silikoner og med emballasje som kan fylles på, lanseres i september.
Hudpleieproduktene skal være laget av minst 99 prosent naturlige ingredienser, hvorav den siste prosenten er syntetiske ingredienser, som skal øke holdbarheten.
Louis Vuitton nærmer seg en erstatter etter Virgil Abloh
Moteverdenen var i sorg da Virgil Abloh gikk bort i november 2021 etter å ha kjempet en stille kamp mot en sjelden krefttype. Abloh pustet med sin forkjærlighet for streetwear inn nytt liv i herrekolleksjonene for Louis Vuitton. Noe som brakte luksusmerket en ny fanskare.
Nå ser det ut til at motehuset nærmer seg en ny designer etter Virgil Abloh.
Valget skal stå mellom Martine Rose, Grace Wales Bonner og Telfar Clemens. Hvem som ender opp med toppjobben, vil annonseres i løpet av de neste par ukene, ifølge Business of Fashion.
Martine Rose er godt kjent med herreklesdesign og står bak sitt selvtitulerte, London-baserte herreklesmerke. Grace Wales Bonner er også basert i den britiske hovedstaden, og vant LVMH sin motepris i 2016. Hennes herreklesmerke beskrives som et «kultmerke» av Business of Fashion.
Amerikanske Telfar Clemens står bak det New York-baserte merket Telfar, berømt for sine nå ikoniske vesker med logo, som han grunnla tilbake i 2005.
Lil Nas X blir beautyambassadør
Den amerikanske rapperen, artisten og moteikonet Lil Nas X er kjent for å utfordre konvensjonelle beautystandarder. Nå er amerikaneren blitt utnevnt som beautyambassadør for YSL Beauté, ifølge Fashion Network.
– Synergiene mellom merket og Lil Nas X sin urokkelige lidenskap for individualitet er inspirasjonen bak dette samarbeidet, med håp om at det styrker den neste generasjonen med beauty, sier Laetitia Raoust, daglig leder i YSL Beauté USA til magasinet.
Den amerikanske artisten har i den forbindelse sluppet en låt som aldri før er blitt hørt, for å legge en musikalsk komponent til hans første kampanje for beautymerket.
Norsk gjenbruksapp tar av i utlandet
Helt siden den norske gjenbruksappen Tise så dagens lys i 2016, har mange blitt hekta på å selge og kjøpe brukt.
Det er som kjent deilig å være norsk i Danmark, og Tise finnes også på det danske markedet, i tillegg til i Sverige og Finland. Og mer enn 350 000 danske brukere skal ha prøvd appen siden lanseringen, ifølge Fashion Forum.
Nå har Tise samlet inn 150 millioner kroner fra tre nye investorer. De tre er Bring Ventures, Ebay Ventures og det norske, statseide klimakapitalfondet nysnø. Gjenbruksappen har fra før Luxor Capital og VNV Global i ryggen.
Gjør historie som landets første makeup-frie missedeltaker
De aller fleste forbinder missekonkurranser og beautykåringer med solide doser make-up og hårspray.
Nå skriver britiske Melisa Raouf historie, som første deltaker i Miss England på 94 år uten make-up. Politikk-studenten ønsker å promotere indre skjønnhet og utfordre beautyidealene som oppstår på sosiale medier, ifølge The Independent.
– Det betyr mye for meg, ettersom jeg føler mange jenter i ulike aldre bruker sminke fordi de føler seg presset til lå gjøre det, sier Raouf til avisen.
Miss England-arrangør Angie Beasley introduserte den makeupfrie versjonen av konkurransen i 2019, etter å ha sett hvor mye sminke deltakerne brukte.
Les også: Det blir en tung høst om du skal følge denne trenden