Hopp til hovedinnhold Hopp til Søk Hopp til Sidebar
Melk & Honning holder deg oppdatert på motebransjen. (Foto: Tyrone Lebon/Bottega Veneta)

5 kjappe motenyheter

Din etterlengtede dose motenyheter.

Hvem, hva hvor? Med spalten «5 kjappe motenyheter» skal vi i Melk & Honning sørge for at du enkelt og raskt kan holde deg oppdatert på motenyheter fra bransjen. Scroll videre for motepåfyll.

Slutt for Vogue Paris.

Det har lenge vært klart at Condé Nast, som blant annet eier Vogue, driver med omfattende, globale omstruktureringer. Blant annet har de forfremmet Anna Wintour og Edward Enninful, og sagt farvel til Vogue Paris-redaktør i lang tid, Emmanuelle Alt.

Ryktene har svirret om at nettopp den franske utgaven av Vogue, også må si sine farvel – med navnet. Nå er det blitt bekreftet at Vogue Paris skal hete Vogue France. Det like etter magasinets 100 års-utgave.

Det første Vogue France blir novemberutgaven. Magasinet i ny forkledning har valgt seg Aya Nakamura som coverstjerne. Den fransk-malisiske artisten, som har globalt kjente Djadja blant sine største hits, kalles for «et fransk, new generation-ikon» av magasinet selv.

Jared Leto og Macaulay Culkin gikk på runwayen for Gucci.

I går, 2. november, holdt verdens mest populære merke showet Gucci Love Parade i Hollywood. Det var flere kjente fjes å se på runwayen, blant annet Jared Leto. Den 49 år gamle skuespilleren og Oscar-vinneren er straks aktuell med den høyt forventede filmen House of Gucci, sammen med Lady Gaga.

Skuespiller Macaulay Culkin var også å se i showet. En ganske annerledes look enn det vi kan si oss skyldig å fremdeles assosiere den tidligere barnestjernen med: nemlig Hjemme alene-filmene.

Gucci-familien har forøvrig tidligere uttalt at de er svært misfornøyde med og fornærmet over castingen til den kommende filmen om deres egen familiehistorie, og har blant annet spesifikt sagt at Jared Letos opptreden som Pablo Gucci var «forferdelig». Dette har tydeligvis ikke stoppet dem fra å ha han med i showet.

Macaulay Culkin på runwayen for Gucci. (Foto: Emma McIntyre/Getty)

Nike gjør seg klar for meta.

Det ventes i spenning etter at det er blitt kjent at Nike har trademarket sju symboler, setninger og navn til bruk i nedlasting i virduelle verdener. Blant annet Swooshen, Jordans Jumpman og Air Jordan vinge-logoen – og «Just Do It»-mottoet.

Flere merker har eksperimentert virtuelt den siste tiden. Nylig gikk Balenciaga og Fortnite sammen om en virtuell kolleksjon, Gucci kom med virtuelle sneakers tidligere i år – og både Emily Ratajkowski og Cara Delevingne har faktisk solgt egne NFTs (non-fungible tokens).

Meta next? Flere merker satser virtuelt, det samme ser ut til å gjelde Nike. (Foto: Instagram @nikesportswear)

Svensk kunstner er hjernen bak Balenciaga Crocs-kampanje.

Balenciaga har nok en gang droppet crocs – noe som er hat-elsk for mange. Denne gangen er en av hjernene bak lanseringen den svenske kunstneren Anna Uddeberg.

Hun er blitt hentet inn av Balenciaga for å lage en lanseringskampanje som kobminerer «the alien with the familiar». Kampanjen består av menneskeskulpturer laget av upcycled Balenciaga-materialer, i ført de nye Crocs-modellene Crocs Madame og Crocs Boots.

Louis Vuitton åpner popup-bibliotek.

Louis Vuitton avslutter året med en popup på boutiquehotellet Brach i Paris. Her stiller de ut et reise- og fotografirelatert utvalg av sine kjente coffee table-bøker fra Éditions Louis Vuitton: nemlig bøker fra seriene City Guide, Travel Book og Fashion Eye.

City Guide-bøkene kan spores helt tilbake til 1998, og siden den gang har motehuset laget egen guide til 30 nøye utvalgte byer verden over. Nytt for i år er at de gir ut 15 av disse på nytt, i lakkert samleeske og med eksklusiv notatbok.

Louis Vuitton åpner bibliotek-popup hos det chice hotellet Brach i Paris. (Foto: Instagram @brachparis)

Les også: YME Studios: Den første kolleksjonen

Siste saker

Mest lest nå
Les mer