Hopp til hovedinnhold Hopp til Søk Hopp til Sidebar
5 kjappe motenyheter
Valentino. Foto: Pascal Le Segretain via Getty

5 kjappe motenyheter

Din etterlengtede dose motenyheter.

Hvem, hva hvor? Med spalten «5 kjappe motenyheter» skal vi i Melk & Honning sørge for at du enkelt og raskt kan holde deg oppdatert på det som skjer i bransjen. Heng på videre for much needed påfyll av motenyheter.

Hailey Biebers beautymerke er snart her.

Stadig flere kjendiser og stjerner lanserer sine egne beautybrands. Deriblant Rihannas Fenty Beauty og Fenty Skin, Kylie Jenner som har sitt eget suksessfulle merke og artist Alicia Keys. I fjor kom nyheten om at også Hailey Bieber er interessert i å bli beautygründer.

Nå tror flere medier at modellen har teaset sine første skjønnhetsprodukter. Bieber la nylig ut et innlegg på Instagram fra en fotoshoot for det nye beautymerket sitt Rhode, hvor hun på det siste bildet i innlegget har på seg både en ansiktsmaske og patcher under øynene. Hypebae lurer nå på om modellen med dette hinter om at maskene blir hennes første beautyprodukter.

Enda et motehus kutter ut pels.

Merkene og motehusene som har annonsert at de kutter ut ekte pels fra sine kolleksjoner har kommet som perler på en snor de siste årene. Nå kutter også Moncler ut pels.

Det skjer imidlertid ikke med en gang. Merkets siste kolleksjon med ekte pels vil være den for høsten 2023, ifølge WWD.

Beslutningen er i tråd med motehusets forpliktelser med den italienske organisasjonen for dyrs rettigheter, LAV, og som en representant for Fur Free Alliance.

Å kutte ut pels er ikke det eneste Moncler gjør for en bedre planet. Merket bruker fra før resirkulert nylon og polyester, økologisk bomull, ull og dun sourcet etter spesifikke bærekraftige standarder, ifølge WWD. I tillegg skal merkets emballasje være laget av resirkulert papir og eco-papir, og klesposer laget av resirkulerte plastflasker.

Tiffany & Co med enda en ny ambassadør for Gen Z.

Det amerikanske smykkehuset jobber hardt om dagen med å rebrande for en ny og yngre kundegruppe. Tiffany & Co ble i november 2020 kjøpt opp av den franske luksusgruppen LVMH, etter en dramatisk forhandling. Den nye eieren var raskt ute med å varsle store endringer for det tradisjonelle smykkemerket – hvor yngre forbrukere var et stort ønske.

Les også
Over og ut for Y/Project

I fjor slapp smykkehuset nyheten om at Beyoncé og Jay Z var merkets nye ansikter utad. Siden har flere store stjerner blitt med i teamet. Sist ut er den amerikanske rapperen Pharrell Williams, ifølge italienske Harper’s Bazaar.

Det var i forbindelse med motevisningen til Kenzo under herremoteuken i Paris nylig at Williams avslørte sitt nyeste samarbeid. Rapperen hadde på seg solbriller med diamanter på signert Tiffanys, som skal være en del av kolleksjonen han har laget sammen med smykkegiganten.

Prada og Adidas skal samarbeide om en NFT.

Såkalte NFTs, non-fungible tokens, er i vinden som bare det. Stadig flere lanserer disse virtuelle figurene som kun eksisterer digitalt. Nå har også Prada og Adidas annonsert et samarbeid om en NFT, ifølge italienske Harper’s Bazaar.

Deres NFT skiller seg imidlertid fra de andre luksusmerkene som har hevet seg på den digitale bølgen. Istedenfor å lage digitale luksusvesker og sko, har Prada og Adidas i samarbeid med kunstneren Zach Lieberman laget en rekke digitale kunstverk, inspirert av Pradas tidligere kolleksjon Re-Nylon.

Motehus viste vanlige kroppsstørrelser på catwalken.

Det var en forfriskende og mangfoldig casting av modeller på catwalken til Valentino under motehusets visning denne uken.

Istedenfor kun modeller i umenneskelige size zero, var det en rekke modeller i mer «vanlige» kroppsstørrelser som viste frem det italienske luksusmerkets siste couturekolleksjon, i tillegg til eldre modeller og ulike etnisiteter.

«Valentino så mer drømmende ut enn noensinne på mer relaterbare kropper», skriver The Guardian om visningen.

Les også: Gucci slaktes etter dette

Siste saker

Mest lest nå
Les mer