19 SPM med Ingeborg Walther

Publisert:

Del innlegg:

Ingeborg Walther om å lese tanker, Maskorama og sjekking i fastfood-køen.

I denne spalten snakker vi med en rekke kule profiler om alt og ingenting, på kortfattet og avslappet vis. Bli bedre kjent, la deg inspirere – og ta tempen på hva som gjelder akkurat nå.

Denne gangen har vi fyrt løs til den Maskorama-aktuelle artisten Ingeborg Walther. Hva er status, Ingeborg?

1) Hvilke trender har du dilla på for tiden?

– Layering, minimalisme, sterke farger og oversized blazere.

2) Hva står på ønskelisten din til jul?

– Johaug treningsjakke og bukse – ja, jeg skal prøve å bli glad i å gå på tur ute – servise fra Mateus, og opplevelser med folk jeg er glad i!

3) Hva lager du helst på juleverksted?

– Jeg er alltid den som står ved julegløgg-bordet og spiser pepperkaker fordi jeg ikke har tålmodighet til å lage julepynt…

4) Kan du nevne en dritklein ting du gjør når du er alene og ingen ser deg?

– Hmm, jeg gjør så mye rart! Jeg snakker konstant med meg selv og later alltid som at jeg har et matlaging-show før hver middag.

– Jeg lager også veldig mange rare tullesanger som jeg går rundt og synger på i leiligheten når jeg vasker eller rydder.

5) Hvilken emoji bruker du litt for mye?

– Dessvere denne: 😂 . Og disse to begynte som ironi, men brukes nå 100 prosent seriøst: 🤡🤠

Ingeborg Walther innrømmer at hun lager tullesanger når hun går rundt hjemme. (Foto: Instagram @ingeborgmusic)

6) Hvilken superkraft ville du helst hatt om du kunne velge?

– LESE TANKER! Da hadde jeg ikke brukt så mye tid til å lure på hva folk tenker. Jeg er supernysgjerrig.

7) Hva er dine beste egenskaper?

– Kanskje min empatiske side; jeg har lett for å skjønne hvordan andre har og føler det.

– En annen god egenskap er kreativiteten min som jeg bruker mye i studio når jeg lager og skriver låter.

8) … og hva er dine verste egenskaper?

– Jeg prokrastinerer veeeldig mye, og har lett for å utsette kjedelige oppgaver som jeg er nødt til å gjøre. Skal prøve å bli bedre på den fronten i 2022!

– Jeg er også veldig rotete. Må rydde rommet hver dag og det er like bomba hver kveld…

9) Hva var høydepunktene dine i 2021?

– Det var opplevelsen av å være med i Maskorama og komme til finalen. En seier på flere plan; jeg har slitt mye med klaustrofobi, lite pust og ekstrem varme inne i masken! Jeg er veldig stolt av at jeg klarte å fullføre, og jeg har lært at jeg er sterkere enn jeg tror.

– Et annet høydepunkt blir å gi ut ny låt som heter Var dette alt denne uken. Min favorittlåt hittil. Wiii!

Ingeborg Walther innrømmer at hun ikke er den mest tålmodige på juleverksted. (Foto: Instagram @ingeborgmusic)

10) Om du kunne teleportert hvor som helst akkurat nå; hvor hadde du dratt?

– Jeg hadde reist til Australia og kastet meg på et surfebrett. Deretter hadde jeg spist en stor acai-bowl, nam!

11) Hva er ditt go-to snacks?

– Oi, det er mye. Jeg er en stooor snacker! Hvis jeg kan velge fra øverste hylle går jeg for smågodt, Crispo-sjokolade, ostepop og jordbær med sjokolade.

12) Kan du dele et hemmelig talent du har eller en funfact om deg som få vet?

– Jeg vil kanskje ikke kalle det et talent, men jeg har noe som heter synestesi. Det betyr at jeg ser på tall, navn, uker, måneder og bokstaver som farger.

– Det gjør at jeg har et fargerikt indre liv som jeg bruker for å lage musikk, strukturere hverdagen min og skape kreativt innhold på mine sosiale plattformer! 

13) Hvordan imponerer man deg på date?

– Vær lyttende, åpen, sjarmerende, snill, generøs og leken.

14) Hva er den verste sjekkereplikken du har blitt utsatt for?

– Hmm, det var vel en fyr i en fastfood-kø som lurte på om jeg trengte hjelp til å få av lipglossen. Ikke veldig sjarmerende, hehe! 

15) Hva drikker du helst på fest?

– Bacardi Razz blandet med Pepsi Max, ALLTID. Vennene mine klør seg i hodet der de sitter med vinglasset i hånda! 

Ingeborg Walther sier det var litt av en opplevelse å være med på Maskorama. (Foto: Instagram @ingeborgmusic)

16) Hvis du ikke hadde jobbet som artist, hva ville du ha jobbet som?

– Kanskje skuespiller eller radiohost?

17) Nevn noe på bucketlisten som du må gjøre før du dør?

– Dra til Australia, gi ut et album og spille på Stavernfestivalen!

18) Hvilken kjendis hadde du datet om du kunne?

– Trening- og livsstilsprofilen «Sarah’s Day» fra Australia. Lett! Hun ga meg et helt annet syn på trening, mat og helse. Hun er et så godt forbilde!

19) Hva er du avhengig av?

– Dessverre er jeg avhengig av energidrikk – Nocco. Det er min største byrde, men også min største glede, hehe. 

– I stressende perioder kan jeg drikke tre om dagen… må virkelig trappe ned, men det er jo så digg!

Les også: 19 SPM med Torine

Siste artikler

Oslos beste BMO: Fem steder som serverer byens mest omtalte bolle med ost

BMO eller bolle med ost har gått fra å være en dansk bakeriklassiker til å bli Oslos kanskje...

Dette står øverst på ønskelisten nå

Sommeren er endelig her, og ønskelistene preges av alt som gjør de neste månedene litt bedre. Fra sesongens...

Nå kan du endelig handle Ivorie Studio i butikk

I dag kl. 10:00 åpner dørene for et nytt samarbeid i Oslobukta. For første gang blir nemlig Ivorie...

Dette skjer i Oslo i Juni

Juni i Oslo betyr uteserveringer, festivalsommer, konserter under åpen himmel og en kalender som fylles opp raskere enn...

Tise Awards 2026: Dette er årets vinnere

Tirsdag kveld samlet Tise noen av Norges mest engasjerte profiler, skapere og merkevarer innen mote, kultur og bærekraft...

Sommerens fineste herresko: Dette er skoene som løfter garderoben

Fra elegante loafers til mer avslappede sandaler og moderne sneakers - sesongens skotrender byr på noe for alle....

Sommerens heteste nyheter: Produktene alle kommer til å snakke om nå

Denne sesongen byr på en rekke spennende lanseringer innen velvære som det er verdt å merke seg. Her...

I klesskapet til: Peder Elias

Fra utsolgte konserter i Asia til skandinavisk, minimalistisk stil med en artig twist. Artisten Peder Elias har gjort...