Dette er designersamarbeidet «alle» snakker om

Slik skal det 120 år gamle koffertmerket treffe «millennial shoppers».

Bare dager før sin debut for det erkefranske luksusmotehuset Louis Vuitton under men’s fashion week har Off-White-grunnlegger og kreativ leder bak Kanye West, Virgil Abloh, som vanlig mange baller i luften.

Nylig ble det kjent at Abloh og Off-White skal gjøre et designersamarbeid med Ikea. Tidligere har han gjort samarbeid med merkevarer som Nike, Moncler, Levi’s, Vans, Jimmy Choo og Sssense.

Nå er den nylig utnevnte kreative lederen for Louis Vuittons herrekolleksjoner aktuell med enda et samarbeid. Denne gangen for koffertmerket Rimowa.

Med Alexandre Arnault og Dieter Morszeck (barnebarnet til gründer Paul Morszeck) i spissen skal det 120 år gamle koffertmerket med luksusgruppen LVMH i ryggen nemlig treffe «millennial shoppers» – slik som alle andre, det er tross alt de som er fremtidens kunder (og som blant annet står for hele 60 prosent av Balenciaga-salget på verdensbasis – merket som er Kering-gruppens raskest voksende).

Det har ført til samarbeid med merkevarer som Fendi, Anti Social Club og Supreme – sistnevnte som nærmest «broke the internet» med skate-merkets svært gjenkjennelige estetikk. Nå er det altså Ablohs tur.

Koffertene er carry-ons utført i transparent polykarbonat med sorte hjul og sorte håndtak som en slags videreutvikling av Ablohs demokratiske visjon om å la forbrukerne co-kuratere designet. Ganske Insta-vennlig er det også. 

Koffertene har allerede blitt teaset på Arnaults egen Instagram-profil, men gjør sin offisielle debut først på catwalken under Off-White-visningen i Paris 20.juni.

Og, for å makse samarbeidets sosiale medie-appeal har et knippe «venner av huset» allerede blitt giftet en sort aluminium-versjon av kofferten med Off-White-påskriften «Personal Belongings» – blant dem Dior Hommes Kim Jones som byttet plass med Abloh i Louis Vuitton, og som også gjør sin debut som kreativ leder for det franske motehuset under herremoteuken.

Paris bound – show lock down @virgilabloh @rimowa @alexandrearnault @supremenewyork @dior @mariagraziachiuri @louisvuitton ⚡️⚡️⚡️

A post shared by mrkimjones (@mrkimjones) on

Hovedbilde: via Highsnobiety

Les også: Slik skal han revolusjonere Céline