Vetements bringer tilbake Juicy Couture

Den tidlig 2000-talls favoritten er igjen i søkelyset.

I går viste det franske it-merket Vetements vår- og sommerkolleksjonen for 2017 under Paris Couture Week. Dette er første gang Demna Gvasalia er invitert til å vise sitt design under Couture Week i den franske hovedstaden.

Det parisiske luksusmerket er kjent for å gi fingeren til det etablerte, og også denne gangen gikk de for et litt utradisjonelt show, hvor de holdt visningen på kjøpesentret Galleries Lafayette midt under åpningstidene.

Kolleksjonen bestod av 55 antrekk, og inkluderte i ordentlig Vetements-ånd samarbeid med hele 18 forskjellige merker.

Designkollektivet har tidligere samarbeidet med blant annet Levi’s og Champion, som også var en del av denne kolleksjonen.

Nytt for den kommende sesongen er dog at de blant annet teamer opp med Juicy Couture. Det amerikanske merket er mest kjent for sine joggedresser i velour, og i deres storhetstid preget logoen «juicy» mange spretne rumper verden over.

Screen Shot 2016-07-04 at 14.19.50
Foto via Instagram @voguerunway

En video publisert av Miroslava Duma (@miraduma)

Andre samarbeid er blant annet Canada Goose, Carhartt, Comme des Garcons, Dr. Marten’s, Eastpak, Hanes, Mackintosh, Manolo Blahnik og Reebok.

– Vi tenkte at det var lurt å gå direkte til de merkene vi mener lager disse tingene best, og spørre om vi kan gjøre ting på vår måte til hver av dem. Menneskene som jobber hos Vetements bruker egentlig ikke designerklær, men mange av disse merkene er hva vi bruker til daglig, forklarer Gvasalia om alle samarbeidene til Vogue.

Vet 4 Collage
Foto via Vogue Runway
Vet3 Collage
Foto via Vogue Runway
Vet2 Collage
Foto via Vogue Runway
Vet1 Collage
Foto via Vogue Runway

Les også: Hvorfor er Vetements så hyped?