Urban relanserer hele merkevaren

Bruker høsten på å relansere konseptet sitt: Ny logo, ny nettbutikk og ny strategi slippes denne uken.

ANNONSØRINNHOLD

Allerede på vårparten i år fikk den første butikken en forsmak på Urban sitt nye konsept. De siste to årene har den Varner-eide kjeden jobbet med å definere og videreføre identiteten sin. Dette har ført til relansering av hele Urban.

Urban er en aktør i skjæringspunktet mellom sport og mote. Med fornyelsen skal de markere seg enda tydeligere innenfor dette segmentet.

– Vi skal tydeliggjøre sport/fashion-konseptet til Urban, forteller CEO Andreas Gallefoss til Melk & Honning.

Urban vil skape et sterkt på konsept på tvers av kanaler og et tett samarbeid med kundene sine. De fysiske butikkene skal komplementeres med ny nettbutikk og kundeapp.

Skjermdump fra Urbanshop

Den forrige nettbutikkløsningen har eksistert siden 2008. Urban-sjefen forteller dog at den «gamle» utgaven hadde manglende funksjonalitet for å kunne levere det kundene ba om. Med relanseringen av nettbutikken skal de være tilgjengelige for kundene akkurat hvor og når de ønsker det.

Andreas Gallefoss

– Med ny nettside får vi på plass den funksjonaliteten som tilsier at kundene våre kan handle akkurat når og hvor de ønsker. Vi skal implementere nye løsninger for personalisert handel, flere betalingsmetoder og leveransemuligheter. Men kanskje aller mest mer integrert handel, som muligheten for reservasjon og det å sjekke tilgjengelige varer, sier Gallefoss.

Når man trykker seg inn på Urban.no håper Gallefoss at man blir inspirert.

– I første omgang vil vi at det skal oppleves som enkelt og intuitivt og handle det man er på jakt etter, mens vi hele tiden vil utvikle kunderelaterte løsninger så vi alltid er på det nivå kundene forventer.

I forbindelse med relanseringen av Urban-konseptet  presenteres også ny logo designet av ANTI sammen med slagordet «Come Play With Us».

– Come Play With Us er vårt varemerkeløfte som er grunnlaget for alle avgjørelser vi tar. Det er en invitasjon til alle som vil leke med oss, forklarer Gallefoss.

Tanken bak slagordet er at de skal skape en sterkere dialog med kunden.

– Vi tror på at alle våre avgjørelser snart skal tas av de som handler hos oss, det er kundene som er ekspertene og det er de vi må leve opp til kravene fra. Med Come Play With Us inviterer vi kundene til å starte denne dialogen, så vi sammen kan utvikle Urban, varemerkeporteføljen og produktene vi fører.

Med kundene på laget mener Urban at de er rustet for et tøft marked og holde konkurrentene på avstand.

– Ved å la kundene ta større del og bestemme mer av utvalget, så vil vi også være mer relevante enn andre og dermed fortsette veksten og ta større andeler og holde konkurrentene bak oss, forklarer Urban-sjefen.

Hovedbilde: Fra Reebok sin nye kampanje

Les også: Helly Hansen bringer tilbake den ikoniske hip hop-favoritten