Fra sexy til unisex

Grunnlegger av Agent Provocateur lanserer kjønnsnøytralt undertøysmerke.

Etter å ha startet et sexy, kinky undertøysmerke som Agent Provocateur har grunnlegger Serena Rees endret retning totalt. Nå lanserer hun et kjønnsnøytralt undertøysmerke for millennium-generasjonen ved navn Les Girls Les Boys.

Det begynte for 18 måneder siden. Rees hadde observert hvordan ungdommen kledde seg og lånte klær av hverandre.

– Jeg så på hva markedet ga dem av tilbud og det føltes ikke som om det hang sammen. Victoria Secret og Agent Provocateur er bare ikke relevante for dem lenger, sa Rees til The New York Times.

Foto: Brett Lloyd

Hun la merke til at trenden med merker som Agent Provocateur gikk ut av proposjoner.

– Det siste tiåret har det vært en økning i uoppnåelige og hyperseksualiserte kroppsbilder, spesielt for kvinner, og dette blir sterkere gjennom internett, sosiale medier og plastisk kirurgi.

– Det er galt og det bekymrer meg fordi det gjør folk så ulykkelige og usikre. På en rar måte føler jeg meg litt ansvarlig for det.

Les Girls Les Boys vil ta millennium-generasjonen fra «senga til gata». Kolleksjonen består av 100 plagg med undertøy og streetwear. Rees sin tanke er at ingen av plaggene skal tilhøre kun ett kjønn.

Foto: Brett Lloyd

Serena Rees lanserte Agent Provocateur i 1994 før hun solgte undertøysmerket for et tiår siden. Ingen hadde klart å få henne tilbake til undertøysverden før hun så millennium-generasjonen. Hun så hvordan unge i dag er opptatt av komfort og samtidig vil se bra ut.

– Det gjorde meg engasjert igjen, jeg ville være en del av det, sa hun til NYT.

En hump i veien kom før lansering 1. september. Tidligere i august ble plagg fra kolleksjonen stjålet til en verdi av 1,3 milliard dollar (ca. 10 milliarder norske kroner) fra en lastebil på vei til et varehus i Leeds i England, meldte The Guardian.

Les også: Supermodell bringer tilbake 90-tallets favorittjeans

LagreLagre

LagreLagreLagreLagre