Klesgiganten lanserer kolleksjon inspirert av Stranger Things

Topshop + Stranger Things = Sant.

Da en modell gikk ut ikledd en t-skjorte med Stranger Things-motiv under Louis Vuitton sin vising tidligere denne måneden, passet det så sømløst inn i kolleksjonen og motebildet at det tok en stund før motepressen oppdaget trykket. Men da det endelig fikk spotlyset, tok t-skjorten en seiersrunde hos alle de store Instagram-profilene og nettsidene. Dessverre for både fans av serien og hype-mote, vil ikke t-skjorten være tilgjengelig for å kjøpe, men heldigvis har Topshop steppet opp for å tilfredstille en hver fans merch-behov.

Det er ingen tvil om at Netflix sin sci-fi/horror-hybrid Stranger Things slo godt an hos publikum. Serien, laget av Matt og Ross Duffer, har ført til en gjenoppliving av både klassisk, merkelig skrekkfilm og mote fra 90-tallet – samt returen av 90-talls ikon Winona Ryder som har en av hovedrollene. I ekte horror-stil har seriens andre sesong premiere på Halloween, og ble annonsert til Micheal Jacksons grøsser-hit «Thriller». Til tross for at Netflix berømt nekter å avsløre seertall, beviser seriens mange svært stolte og offentlige tilhengere at serien er og forblir en suksess.

Den siste til å avsløre sin kjærlighet for serien er den britiske kleskjeden Topshop. I dag annonserte de, med den veldig lure overskriften «Stranger Things are Happening at Topshop», at de vil i anledning premieren av sesong 2, gjøre om hele sin butikk på Oxford Circus til ære for serien. På sin egen nettside beskriver Topshop at de har samarbeidet med Netflix for å bringe Stranger Things-universet til live i en samling av mote, kultur og underholdning som vil ta over butikken fra 20. til 31 oktober.

Les også: «Stranger Things»-stjernen følger i Gigi Hadids fotspor

Inne i butikken har de gjenskapt flere av de nå nesten ikoniske stedene fra serien, blant annet arcaden hvor guttene spiller og, selvfølgelig, «The Upside-Down». I tillegg annonserte de på nettsiden en konkurranse hvor du kan vinne biletter til å se de to første episodene av serien én dag før Netflix-premieren i deres egen Stranger Things inspirerte kinosal.

Samtidig lanserer også Topshop en kolleksjon inspirert av Netflix-serien, bestående av t-skjorter, hoodies og dad-caps med motiv og logo fra Stranger Things. Alle plaggene er i klassisk, «normecore» 90-talls-snitt, akkurat som klærne til karakterene i serien. 

Topshop og Topman sin Stranger Things Kolleksjon er i salg fra fredag 20. oktober

Hovedbilde: Topshop

Les også: PUMA teamer opp med skandinavisk streetwear-merke